کد خبر: ۸۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 31 August 2016
بررسی آمارهای پنج ماه گذشته ثبت ازدواج و طلاق در استان نشانگر آن است که این 2 مقوله نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد 13و 2 دهم درصدی و 16و 9 دهم درصدی داشته است.
مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: بررسی آمارهای پنج ماه گذشته ثبت ازدواج و طلاق در استان نشانگر آن است که این 2 مقوله نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد 13و 2 دهم درصدی و 16و 9 دهم درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا ، علیرضا انصاری شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بررسی آمارهای موجود ثبتی در پنج ماه گذشته نشان می دهد که تعداد 29هزار 406 فقره ازدواج در فارس صورت گرفته که نظر به 18هزار و 25مورد ثبتی سال گذشته افزایش 13و 2 دهم درصدی را شاهدیم .
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع چهار هزار و 54 رویداد طلاق در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 16و 2 دهم درصدی در این مقوله هستیم.

انصاری با بیان این که علت بخشی از این افزایش آمار طلاق را باید در متمرکز شدن ثبت طلاق ها جست وجو کرد؛ اظهار داشت: در استان فارس از هر پنج مورد ازدواج یک طلاق به ثبت می رسد و این در حالی است که در شیراز از هر سه و 6 دهم ازدواج یکی منجر به طلاق می گردد که بر این اساس رتبه فارس در ثبت طلاق در کشور طی سال گذشته 24 و در ازدواج 19بود.

وی این را نیز هم اضافه کرد که براساس آمارهای ارائه شده میانگین کشوری طلاق چهار و 2دهم و در فارس پنج و چهار دهم درصد است و از این حیث فارس رتبه 11 کشوری را دارد.

انصاری در بخشی از سخنان خود به صدور کارت ملی هوشمند در استان فارس اشاره کرد و افزود: تاکنون 587هزار کارت ملی هوشمند در این استان صادر شده و این در حالی است که سهمیه فارس براساس میزان تعیین شده کشوری 450هزار کارت بوده است .

وی با اشاره به اینکه روزانه در استان فارس 500 نفر متقاضی دریافت کارت هوشمند هستند؛ اظهار داشت: در سال جاری سهمیه استان فارس برای صدور کارت هوشمند هفت هزار و 200 فقره است.
برچسب ها: طلاق ، استان فارس ، ازدواج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: