کد خبر: ۸۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 30 August 2016
خودکارهایی که هر رنگ جوهرشان می تواند تکلیف میلیاردها تومان پول را معلوم کند سال هاست در فضای اداری و اقتصادی کشور کارکرد دارند. خودکارهایی که در دست مدیرانی است که پای برگ های فساد را امضا می کنند نه مختص سازمان خاص که می تواند در همه ارکان نظام اداری حضور داشته باشد، امضاهایی که به طلایی معروف هستند.
 روزنامه ابتکار در شماره سه شنبه 9 شهریور در تیتر یک به بررسی چگونگی ایجاد رانت و فساد در سیستم اداری پرداخت و نوشت: خودکارهایی که هر رنگ جوهرشان می تواند تکلیف میلیاردها تومان پول را معلوم کند سال هاست در فضای اداری و اقتصادی کشور کارکرد دارند. خودکارهایی که در دست مدیرانی است که پای برگ های فساد را امضا می کنند نه مختص سازمان خاص که می تواند در همه ارکان نظام اداری حضور داشته باشد، امضاهایی که به طلایی معروف هستند.

این روزنامه با انتخاب عنوان لطمه به امید مردم با پول بیت المال، می نویسد: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در اختتامیه جشنواره شهید رجایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به ویژگی شخصیتی شهید رجائی و باهنر اظهار کرد: علم، دانش، اخلاق، تواضع و فداکاری جزو حقایق و ویژگی های این دو شخصیت بزرگوار است. روحانی همچنین با اشاره به وضعیت بازار در کشور با تاکید بر اینکه امروز در بازارهای داخلی ثبات و آرامش وجود دارد، اظهار کرد: آیا نباید امروز قدردان این نعمت بزرگ باشیم که در طول تاریخ برای نخستین بار در طی سه سال ماهانه با کاهش تورم روبه رو بوده ایم و تورم نقطه به نقطه از 45 درصد به زیر 8 درصد و تورم 12 ماهه نیز به کمتر از 10 درصد رسیده است. وی با بیان اینکه براساس اعلام مرکز آمار در سه ماهه نخست سال 95، اقتصاد 4.4 درصد داشته است، به انتقاد از برخی رسانه ها نسبت به ایجاد ناامیدی در میان مردم پرداخت و اظهار کرد: چرا عده ای به امید مردم لطمه وارد می کنند؟؛ این افراد چه سودی می برند و این کارها را به نفع چه کسی انجام می دهند؟؛ با پول بیت المال و روزنامه و خبرگزاری که از بیت المال است چرا امید مردم را ناامید می کنند مگر ما دشمن مردم و مملکت هستیم؟ 

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان مدعیان واتیکانیزه کردن مشهد به استقبال سکولاریزه رفتند، آورد: محمد علی وکیلی در خصوص لغو کنسرت ها گفت: هیچ معروفی مهمتر از احترام گذاشتن به قانون نیست و هیچ منکری بالاتر از شکستن قانون نیست. وی ادامه داد: عجیب است بسیاری از مدعیان معروف حرامی به نام شکستن قانون، را مرتکب می شوند به بهانه اینکه ممکن است در کنسرتی حرامی اتفاق بیفتد. وی تاکید کرد: برای حرام احتمالی نمی توان حرام قطعی قائل شد این شبیه همان قومی است که واجبات را رها می کردند و به مستحبات می پرداختند. نماینده مردم تهران همچنین اظهار کرد: در جامعه ما بر اساس منطق امام (ره) قانون مداری آئین ولایتمداری است اگر کسی در جامعه می خواهد نشان دهد ولایتمدار است باید ثابت کند چه میزان قانون مدار است. وی خاطرنشان کرد: خوب یا بد دستگاه های قانونی که مرجع صدور مجوزها هستند وقتی مجوزی را صادر می کنند باید به آن احترام بگذاریم. وکیلی در خصوص جداکردن یک شهر از قوانین رسمی کشور گفت: جدا کردن بخشی از کشور تداعی کننده واتیکان است ما با این کار جغرافیای ایران را واتیکانیزه می کنیم و این واتیکانیزه مقدمه سکولاریزه کردن جامعه است. وی در پایان تاکید کرد: اگر مشهد واتیکانیزه شود معنای ان این است که مدعیان آن به استقبال سکولاریزه کردن رفته اند.

این روزنامه با درج عنوان ایران را به جایگاهی که استحقاق دارد، برسانیم، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، پس از افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، در مراسمی که با حضور مسئولان و مدیران ستادی سازمان مرکزی و همچنین رئیس، معاونان و اعضای هیات علمی واحد دماوند برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع آنان، با تاکید بر اینکه براساس سند چشم انداز 20 ساله، توسعه کشور باید دانش بنیان باشد، گفت: ما پیش از این یا تقلید می کردیم یا شبیه سازی داشتیم، اما امروز راه توسعه واقعی که دانش محور است، توسط دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، هموار شده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: امیدوارم در دوره ی بعدی دولت دکتر روحانی، قدم های بسیار بلندی برداریم و ایران را به جایگاهی که استحقاق آن را دارد، برسانیم.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان منافقان هنوز به مجازات و قهر این ملت گرفتار نشده اند، می نویسد: مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: منافقان هنوز به مجازات و قهر این ملت گرفتار نشده و سزای اعمال خود را ندیده اند. پورمحمدی اظهار کرد: منافقان آنقدر خبیث و لعین هستند که حتی فرمانده تروریست خود را نیز می کشند و سپس عنوان می کنند رجوی کشته شد و به هم تسلیت می گویند. وی اظهار کرد: سوال ما این است که رجوی کجا کشته شد، کجا مرد و قبرش کجاست؟ وزیر دادگستری اضافه کرد: منافقان حاضر هستند برای اینکه به جنایت ها و توطئه های خود ادامه دهند کثیف ترین نقشه ها را اجرا کنند و حاضرند رئیس خود را زنده بگور کنند تا برای یک روز بیشتر به جنایت های خود ادامه دهند.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «مشت، سئوال، خبرنگار» به قلم حامد وکیلی اختصاص داد.
«حمایتی به نیت سهم خواهی»، «رنج همیشگی اعتیاد»، «انبارهای چهارطاقی!» و ««نوبت چاپ» های تبلیغاتی!» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: