کد خبر: ۸۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
نشست تخصصی با حضور فعالان و مدیران صنعت بیمه کشور و در راستای "بررسی ابعاد تاسیس و توسعه شرکت‌های بیمه تخصصی عمر" در پژوهشکده بیمه برگزار شد.
نشست تخصصی با حضور فعالان و مدیران صنعت بیمه کشور و در راستای "بررسی ابعاد تاسیس و توسعه شرکت‌های بیمه تخصصی عمر" در پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه در این جلسه که توسط گروه پژوهشی اشخاص در پژوهشکده بیمه برگزار شد، چالش‌های پیش‌روی فرایند تاسیس شرکت‌های بیمه تخصصی مطرح گردید. مدیران صنعت و پژوهشگران در این نشست به نیاز به عزم راسخ در جهت تاسیس شرکت‌های بیمه تخصصی عمر، زمان بر بودن فرآیند تاسیس، نبود آیین‌نامه و قوانین و مقررات خاص، هماهنگی ناکافی بین نهادهای درگیر در امر تاسیس شرکت بیمه از جمله بیمه مرکزی، بورس و ثبت شرکت‌ها و عدم اطلاع از قوانین یکدیگر و زمان‌بر بودن فرایند پولشویی به‌عنوان چالش‌های پیش‌روی تاسیس شرکت‌های بیمه تخصصی اشاره کردند.

بر پایه این گزارش، در این نشست همچنین مواردی از قبیل کمبود نیروی انسانی متخصص در زمینه بیمه‌های زندگی، نبود مراکز علمی پرورش‌دهنده نیروی انسانی حرفه‌ای، ضعف فرهنگی در بین خانواده صنعت بیمه و نبود استراتژی در بین شرکت‌های بیمه در راستای ورود به بازار بالقوه، عدم وجود بیمه‌نامه‌های تخصصی در رابطه با نیازهای مختلف مشتریان، نبود بانک اطلاعاتی جامع و صحیح پزشکی و سلامت افراد جهت ارزیابی صحیح ریسک در بیمه‌های زندگی، فقدان قوانین و مقررت و همچنین آیین‌نامه‌های مربوط به فعالیت شرکت‌های بیمه تخصصی، عدم تفکیک حساب‌های حسابداری و اعلام سودهای غیر واقعی در رابطه با بیمه‌های زندگی به عنوان برخی از موانع توسعه بیمه‌های زندگی از سوی فعالان صنعت بیمه مطرح شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: