کد خبر: ۸۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
متخصص روان‌شناسی سلامت با تاکید بر آخرین تعریف سازمان بهداشت جهانی درباره سلامت گفت: با تکیه بر تعریف سلامت که بر اساس چهاربعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است باید از آن در رسانه استفاده کرد.

متخصص روان‌شناسی سلامت با تاکید بر آخرین تعریف سازمان بهداشت جهانی درباره سلامت گفت: با تکیه بر تعریف سلامت که بر اساس چهاربعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است باید از آن در رسانه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاري به نقل از  ستاد خبری نخستین جشنواره فیلم سلامت، امین رفیعی پور  به تاثیرات سینما در ترویج زندگی سالم اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی ابزارهای دیداری و شنیداری‌ رسانه از جمله سینما می‌توانند زندگی سالم را ترویج دهند اما بهتر است رسانه‌ها به مفهوم کلی سلامت بپردازند. 

وی با اشاره به تعریف سازمان بهداشت جهانی درباره سلامت افزود: آخرین تعریف سازمان بهداشت جهانی درباره سلامت می‌گوید وقتی از سلامتی حرف میزنیم یعنی از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی حرف زده‌ایم و این چهار بعد سلامت باید کنار هم قرار بگیرند. بنابراین اگر رسانه و سینما بتوانند به این چهار بعد توجه کنند و از صاحب نظران این رشته استفاده کنند، قطعا در حوزه اطلاع‌رسانی به سلامت یکی از موفق‌ترین کشورها خواهیم بود.

رفیعی بور تاکید کرد: اگر یک هنرپیشه معروف فیلمی بازی کند که سوژه اصلی‌اش سلامتی است، قطعا مردم به آن فیلم جذب می‌شوند و استقبال می‌کنند.

این متخصص روان‌شناسی سلامت یادآور شد: امروزه در دنیا نصیحت جایگاهی ندارد و اگر می‌خواهیم مردم را به موضوعی جذب کنیم بهترین روش ترویج رفتار سالم است. توصیه و نصیحت را کنار بگذاریم و با رفتار سالم مردم را به حوزه سلامت علاقه‌مند کنیم.

رفیعی پور از هنرمندان خواست رفتار سالم را جایگزین نصیحت کنند و ادامه داد: اگر بازیگری سیگار می‌کشد، درست نیست که به بقیه بگوید سیگار نکشید. چنین حرف هایی نتیجه بخش نخواهد بود، اما اگر خودش هم سیگار نکشد آن وقت رفتار سالم را ترویج داده است.

وی افزود: امروزه در دنیا سبک زندگی سالم یکی از با اهمیت‌ترین حوزه‌های اجتماعی است که مردم به آن علاقه نشان می‌دهند و دوست دارند درباره‌اش بیشتر بدانند و آگاه‌تر شوند. همین‌که مردم ببینند افراد صاحب‌نام جامعه سبک زندگی سالمی دارند می‌تواند اطلاع رسان خوبی در این زمینه باشد.

‍‍‍رفیعی پور در پایان تاکید کرد: بهتر است هنر‍پیشه‌های معروف در این جشنواره شرکت کنند و رفتار سالم را ترویج دهند در چنین شرایطی مردم بیشتر به جشنواره توجه نشان می‌دهند.

نخستین جشنواره فیلم سلامت از روز گذشته آغاز شده و تا ۵ شهریور ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: