کد خبر: ۷۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
وزیر امور خارجه بعد از دو مرتبه تعویق سفر دوره ای به منطقه امریکای لاتین، روز یک شنبه دور اول سفر خود به امریکای لاتین را شروع کرد، منطقه ای که امریکایی ها آن را حیاط خلوت خودشان محسوب می کنند ولی طی چند دهه گذشته چالشی جدید برای آنها به وجود آورده است.
روزنامه جوان در شماره سه شنبه دوم شهریور با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و هیات اقتصادی به آمریکای لاتین، نوشت: وزیر امور خارجه بعد از دو مرتبه تعویق سفر دوره ای به منطقه امریکای لاتین، روز یک شنبه دور اول سفر خود به امریکای لاتین را شروع کرد، منطقه ای که امریکایی ها آن را حیاط خلوت خودشان محسوب می کنند ولی طی چند دهه گذشته چالشی جدید برای آنها به وجود آورده است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان بوق کنسرت ها روی سمفونی بیکاری، اختصاص داد و آورد: بوق کنسرت ها روی سمفونی بیکاری در کشور نواخته شد! دیروز روز پزشک بود و این روزها «قیامت» بیکاران است. قیامت6 میلیون بیکار که هر روز دسته های چند صدتایی از آنان با هم از کارخانه ها اخراج می شوند، آنگونه که می توان از سکوت غمبار آنان یک سمفونی بزرگ ساخت و امتداد نگاه زنان و بچه های مردان بیکار جامعه را تا دوردست های افق محرومیت کشید اما حرف در جامعه ما حرف «کنسرت» است، مثل یک بوق که روی سمفونی رکود و بیکاری کشیده می شود. 

دیروز حاضران در همایش روز پزشک در مرکز همایش های ابوریحان میزبان رئیس جمهور بودند اما ذکاوت و تجربه به آنان می گفت که قرار نیست درباره پزشک و پزشکان چیز زیادی بشنوند و نه حتی درباره رکود اقتصادی و نه حتی درباره بیکاری و نه شاید احتمالاً درباره رابطه خراب شده میان بیمار و بخش درمان. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان چپ خوانی زنجیره ای با دروغ بزرگ از جلسه غیرعلنی، نوشت: رسانه های تجدیدنظرطلبان حامی دولت، تیتر یک روز دوشنبه خود را در یک وارونه خوانی و دروغ پردازی عجیب به موضوع قراردادهای نفتی و جلسه غیرعلنی مجلس اختصاص دادند و نوشتند که پروژه دلواپسان با درایت و حکایت وزیر نفت از قراردادهای نفتی به شکست انجامید، در واقع در یک چپ خوانی محض همه چیز برعکس انعکاس داده شد! به گزارش «جوان»، وزارت نفت در یک هماهنگی کامل با مجلس شورای اسلامی قصد داشت روز یک شنبه برای همیشه قراردادهای نفتی (ipc) را از فیلتر مجلس عبور دهد و بر اساس برنامه های خود، قراردادهای پرابهام و مشکل دار نفتی IPC را اجرایی کند که این سناریو با نامه مقام معظم رهبری به علی لاریجانی و بیداری تعدادی از نمایندگان خنثی شد. 

شانتاژ رسانه ای در مرگ دختر افغانستانی، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: مرگ دختر 12 ساله افغان به دلیل تبعه غیرمجاز بودن خبری است که طی روزهای اخیر بازتاب های گسترده ای در فضای مجازی و حتی رسانه های غیرایرانی مانند بی بی سی داشته و بدیهی است رسانه های غربی تلاش کرده اند از این ماجرا هم به نفع خودشان استفاده کنند. این در حالی است که واقعیت ماجرا نه بی توجهی پزشکان و نه تبعه غیر مجاز بودن بلکه بیماری پیشرفته کبدی این دختر بچه افغان بوده است. همچنان که با وجود محدودیت هایی که در عمل پیوند وجود دارد و روزی هفت تا 10 بیمار در صف پیوند جان خود را از دست می دهند ما 10 عمل پیوند برای اتباع افغانستانی داشته ایم. 

روزنامه جوان با درج عنوان با دیدن خندوانه «حالمان چاکه »، آورد: برنامه خندوانه شامگاه یک شنبه میزبان جمعی از هموطنان کرد زبانمان بود که از استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام به این برنامه آمده بودند. این قسمت به دلیل استفاده مهمانان برنامه، رامبد جوان و جناب خان از لباس محلی کردی، زیبایی خاصی پیدا کرده بود. برنامه یک شنبه شب خندوانه با حضور گرم این هموطنان یکی از بهترین اجراهای این برنامه بود و با استقبال خوبی در شبکه های اجتماعی رو به رو شد. 

«روزانه 3850 کانتینر بدون نظارت وارد کشور می شود!»، «قاچاقچی 800 تنی مواد دستگیر شد» و «70 دانشجوی نخبه مدال های المپیاد علمی خود را به رهبر انقلاب اهدا کردند»از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «دست خدایی رجایی و شیشه های دودی ما!» نوشته علی علوی، «رهاوردهای دیپلماسی امنیت و اقتدار» به قلم محمد جواد اخوان، «کرمیلین به یمن رسید» نوشته احمد کاظم زاده و «المپیک، مدیریت المپیکی می خواهد که ما نداریم!» به قلم فریدون حسن را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: