کد خبر: ۷۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
سرپرست طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران از واگذاری شش واحد دستگاه آپارتمان در ضلع شرقی دانشگاه تهران به این واحد خبر داد.
سرپرست طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران از واگذاری شش واحد دستگاه آپارتمان در ضلع شرقی دانشگاه تهران به این واحد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی محقر با اشاره به طرح ساماندهی دانشگاه تهران اظهار کرد: براساس مصوبه سال 1383 هیات دولت برای توسعه فیزیکی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران طرحی مصوب به ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به تصویب رسید و به اجرا گذاشته شد. در حال حاضر بیش از نیمی از طرح انجام شده و املاک و اراضی اطراف دانشگاه نیز توسط دستگاه اجرایی مصون به مدیریت طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تملیک شده است.

وی افزود: مستند قانونی که در این موارد به آن عمل می‌شود لایحه قانونی نحوه خرید و تملک املاک و اراضی برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوبه سال 1358 شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به موجب مقررات این لایحه اگر در محدوده طرح دولتی، ملک دولتی وجود داشته باشد دستگاه اجرایی که در محدوده طرح مصوب است به صورت بلاعوض باید طرح خود را به مجری طرح و اگذار کند.

سرپرست طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه از واگذاری شش دستگاه آپارتمان به دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این شش واحد متعلق به وزارت جهاد کشاورزی بود که برای رعایت نظامات قانونی و اداری مربوطه که مقصود از آن نظامات، رسیدگی به درخواست‌های دستگاه‌های اجرایی است برای تعیین بهره‌بردار نزد معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری کمیسیون تعیین بهره‌بردار تشکیل می‌شود که این کمیسیون به درخواست ذی‌نفع طرح که دانشگاه تهران است رسیدگی‌های لازم را انجام داده و با توجه به نظامات حاکم بر موضوع و مقررات تشخیص داده شد که بهره‌بردار جدید دانشگاه تهران باشد.

دکتر محقر ادامه داد: براساس قوانین هنگامی که ملک دولتی به مجری طرح بهره‌بردار واگذار می‌شود داد و ستدی از نظر پرداخت وجه صورت نمی‌گیرد. امیدواریم تعداد باقی‌مانده از املاک دولتی که در محدوده طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارند با التفاط به مقرراتی که مستند درخواست دانشگاه بوده املاک را به مدیریت طرح ساماندهی واگذار کند تا طرح در بازه زمانی کوتاهی اجرا شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: