کد خبر: ۷۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016
امام جمعه شش شهر دیگر هم مسیر علم الهدی را دنبال کرده و خواستار برگزارنشدن یا محدودیت در برگزاری کنسرت های موسیقی در شهرهای خود شده اند.
روزنامه آرمان در شماره دوشنبه یکم شهریور در تشریح تیتر یک، همسویی امامان جماعت شهرهای مختلف را در حمایت از علم الهدی امام جمعه مشهد برجسته کرد و نوشت: امام جمعه شش شهر دیگر هم مسیر علم الهدی را دنبال کرده و خواستار برگزارنشدن یا محدودیت در برگزاری کنسرت های موسیقی در شهرهای خود شده اند.

این روزنامه با اشاره به عنوان محتوای جلسه غیرعلنی نفتی، آورد: مدتی است که رسانه های دلواپس به همراه نمایندگان همسو با خود چالشی ایجاد کرده اند که برگزاری جلسه غیرعلنی قراردادهای نفتی باز هم ابهاماتی را پدیدار کرد و پاسخ سوالات در پشت در های بسته باقی ماند. به طوری که هدایت ا... خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس که از منتقدان قراردادهای نفتی است بعد از جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر نفت به«آرمان»گفت:«قراردادهای نفتی با توتال بسته شده و این جلسه فرمالیته بود» خادمی درحالی اینچنین به نقد برگزار غیرعلنی نشست نفتی می پردازد که وزیر نفت در جلسه یکشنبه نوع و کیفیت قراردادها را به سمع و نظر نمایندگان رساند. همایون هاشمی نماینده میاندوآب از نخستین نمایندگانی بود که جلسه غیرعلنی را ترک کرد و در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه «در آغاز نسبت به قراردادهای نفتی تردیدهای داشتم اما با توضیحات مبسوط وزیر محترم نفت قانع شده و حمایت ویژه ای خود را از دولت در این باره اعلام می کنم» نشان داد نباید به آنچه در جلسه غیرقانونی مطرح شد، بدگمان بود.

مذاکره ظریف با 6 کشور آمریکای لاتین، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: چند روز پیش بود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید، در حساب توئیتری خود، به زبان اسپانیولی خبر از سفر به شش کشور آمریکای لاتین داد؛ کشورهایی که در کنار 16 کشور دیگر، بخش جنوبی قاره بزرگ آمریکا را تشکیل می دهند. سفر وزیر خارجه ایران به حیاط خلوت ایالات متحده آمریکا، در حالی صورت می گیرد که ظریف در نخستین مقصد، قدم به هاوانا، پایتخت کوبا گذاشت. کوبا و همسایه شمالی اش یعنی ایالات متحده آمریکا، بعد از قریب به 55 سال به روابط خصمانه خود پایان دادند و باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بعد از 88 سال قدم به خاک کوبا گذاشت. سفر ظریف، تنها چند روز بعد از تولد 90 سالگی فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا صورت می گیرد. اما ظریف بعد از هاوانا، عازم ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه خواهد شد. اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا منزلگاه های بعدی وزیر خارجه خواهند بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان وجود 4500 اعدامی بلاتکلیف در کشور، می نویسد: همزمان با انتشار این اظهار نظر که هم اکنون چهار هزار و 500 اعدامی بلاتکلیف در کشور داریم که باید برای حل مشکل آنها چاره ای اندیشیده شود، یک مقام مسئول در سازمان زندان ها گفت: اگر اردوگاه های شرایط سخت بر اساس قانون مورد استفاده قرار گیرند ممکن است بازدارندگی بیشتری نسبت به قانون فعلی که مجازات اعدام هم دارد، داشته باشند. این در حالی است که اعدام نوعی کیفر، مجازات و به عبارتی دیگر اشد مجازات برای محکوم است که هیچ راه برگشتی ندارد. حال مساله ای که اینجا مطرح است بحث حذف یا تعدیل مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر است که هنوز معلوم نیست که سبب کاهش این جرم بشود. از طرف دیگر مجازات اعدام قاچاقچیان تبعاتی دارد که گریبان خانواده زندانی را می گیرد.

روزنامه آرمان با درج عنوان بدخواهان دروغ می گویند، نوشت: نمایشگاه صنایع دفاعی به مناسبت روز ملی صنعت دفاعی کشور برگزار شده است که دیروز رئیس جمهور از آن بازدید کرد و گفت: حل مساله پی ام دی پیروزی اخلاقی جمهوری اسلامی بود و ما به دنیا ثابت کردیم که راستگو هستیم و بدخواهان دروغگو هستند. اینکه آژانس بعد از سال ها اعلام کرد نسبت به گذشته پرونده ایران بحثی نداریم و پرونده بسته شده و از امروز کاری که خواهیم داشت نسبت به آینده است و اجرای برجام یک پیروزی حقوقی و فنی و اخلاقی بود که به دست آوردیم. وی افزود: وزارت دفاع همه توان فنی، حقوقی و سیاسی خود را برای این کار انجام داد و این یک کار بسیار عظیم و بزرگ بود. از صدها خاصیت برجام که بگذریم کسی نمی تواند این یکی را منکر شود که ثابت کردیم راست می گوییم و بدخواهان دروغ می گویند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «سودای پاستور با حمله به مهدی هاشمی»، «مقام معظم رهبری: بدون حصار فرهنگی همه چیز از دست می رود»، «نامه سرگشاده زیباکلام به توکلی» و «کنایه های آیت ا... هاشمی به مقامات سعودی» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «انتخابات آمریکا و هراس از ایران» را به قلم فریدون مجلسی و در ستون سرمقاله عنوان «قانون اساسی و تصمیمات خاص» نوشته محمدصالح نیکبخت را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: