کد خبر: ۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016
بالاخره روز موعود فرا رسید و زنگنه با حضور در صحن غیرعلنی مجلس به انتقادات مخالفان قراردادهای نفتی پاسخ داد. حالا دلواپسان پس از گذشت دو سال از سد کردن مسیر انعقاد قراردادهای نفتی و تهدید زنگنه به استیضاح، به نظر می رسد قانع شده اند و همراهی با دولت را در پیش گرفته اند.
روزنامه شرق در شماره دوشنبه یکم شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: بالاخره روز موعود فرا رسید و زنگنه با حضور در صحن غیرعلنی مجلس به انتقادات مخالفان قراردادهای نفتی پاسخ داد. حالا دلواپسان پس از گذشت دو سال از سد کردن مسیر انعقاد قراردادهای نفتی و تهدید زنگنه به استیضاح، به نظر می رسد قانع شده اند و همراهی با دولت را در پیش گرفته اند.

این روزنامه با اشاره به عنوان آنچه زورگویان جهانی با آن دشمنی دارند، اسلام مقتدر است، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری صبح دیروز (یکشنبه) در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، خاطرنشان کردند: «اسلام سکولار و محصور در عبادات چه فردی و چه دسته جمعی حتی اگر طرفداران فراوانی داشته باشد، مورد خصومت سلطه گران نیست، آنچه زورگویان جهانی با آن دشمنی دارند، اسلام مقتدر است که نظام سیاسی- اجتماعی تشکیل می دهد و ملت ها را به سمت سعادت حقیقی دنیا و آخرت هدایت می کند». حضرت آیت الله خامنه ای، انقلاب اسلامی را زلزله ای شدید در ارکان نظام سلطه خواندند و افزودند: «به برکت «اسلام انقلابی» و «انقلاب اسلامی» هدف اصلی زورگویان جهانی یعنی فرمانروایی بر منطقه ناکام مانده و آمریکا در منطقه غرب آسیا عملا زمین گیر شده است».

امام گفت منتظر تاریخ نباشید و حکم الهی را اجرا کنید، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: وزیر اسبق اطلاعات با تأکید بر اینکه منافقین محارب و اهل بغی هستند، گفت: «نظر حضرت امام و همه علما این است که اهل بغی یعنی کسانی که علیه حکومت اسلامی شورش و اقدام مسلحانه می کنند و حکمشان اعدام است و شکی در آن وجود ندارد». علی فلاحیان با اشاره به مسائل دهه ٦٠ افزود: «آقای منتظری بارها به من می فرمودند که من نظر امام را بر نظر خود ترجیح می دهم، نظر حضرت امام، آقای منتظری و همه علما این است که اهل بغی یعنی کسانی که علیه حکومت اسلامی شورش و اقدام مسلحانه می کنند حکمشان اعدام است و شکی در آن وجود ندارد، بحث روی مصلحت است؛ ایشان چیزی نگفته، گفته که تاریخ این گونه قضاوت می کند و امام نیز فرمودند که منتظر قضاوت تاریخ نباشید و حکم الهی را اجرا کنید».

این روزنامه با انتخاب عنوان ما ملتی دورو و دوچهره نیستیم، می نویسد: «حسن روحانی»، رئیس جمهوری در بازدید از نمایشگاه صنایع دفاعی، به مناسبت روز ملی صنعت دفاعی کشور گفت: «ما به جهان ثابت کردیم که اگر فتوای رهبر معظم انقلاب این است که ساخت، انبار و به کارگیری سلاح هسته ای نامشروع است، ما به آن عمل کردیم. ما ملتی دورو و دوچهره نیستیم که به زبان حرفی بزنیم و در عمل کار دیگری انجام دهیم». او با بیان اینکه «امروز تغییرات صنعت دفاعی به خوبی می تواند توضیح دهد که فضای بعد از برجام نسبت به قبل از آن تغییر کرده است»، گفت: «امروز اگر بخواهیم آلیاژ یا فولاد خاصی را تولید کنیم یا رابطه علمی با مؤسسه ای داشته باشیم، شرایطمان با یک سال گذشته فرق کرده است و شرایط ایجادشده به این معناست که فضایی نو در زمینه فناوری پیشرفته و پیچیده برایمان به وجود آمده است».

روزنامه شرق با درج عنوان نباید به اختلافات تاریخی دامن زد، نوشت: سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق که این هفته میهمان مقامات کشورمان است و روز شنبه با حسن روحانی، رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار کرده بود، دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، ملاقات و درباره مسائل منطقه و همکاری های فی مابین و مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اختلافات شیعه و سنی، به ویژه در حدّ خصومت را غیرمنطقی دانست و با یادآوری آموزه های خویش از آیت الله العظمی بروجردی در دروس حوزه های علمیه، گفت: «مسلمانان شیعه و سنی که اشتراکات فراوانی دارند، نباید به اختلافات تاریخی دامن بزنند و به خاطر گستردگی وجود مذاهب در اسلام، باید بدون نزاع، به مراجع خویش رجوع کنند که بهترین دستاورد این تفکر، تأسیس دارالتقریب ایران و مصر است».

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «علی لاریجانی: متوجه نشدیم تحقیق و تفحص از بنیاد شهید چه شد»، «روایت محمد هاشمی از نظر امام (ره) درباره موسیقی»، «نامه به مقام معظم رهبری درباره کنسرت ها» و «رقص خون» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «لایحه انتشار رسانه ها سقوط آزاد تاریخی» نوشته کامبیز نوروزی حقوق دان را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: