کد خبر: ۷۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
هفته جاری هفت وزیر برای پاسخ به ٦٧ سوال نمایندگان به کمیسیون های تخصصی مجلس می روند. بررسی گرایش سیاسی نمایندگان سوال کننده نشان می دهد ٣٦ نماینده از فراکسیون ولایت، ٨نماینده از فراکسیون امید و دو نماینده هم از فراکسیون مستقلین در ردیف نمایندگان سوال کننده از وزرای دولت هستند
 روزنامه اعتماد در شماره شنبه 30 مرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: هفته جاری هفت وزیر برای پاسخ به ٦٧ سوال نمایندگان به کمیسیون های تخصصی مجلس می روند. بررسی گرایش سیاسی نمایندگان سوال کننده نشان می دهد ٣٦ نماینده از فراکسیون ولایت، ٨نماینده از فراکسیون امید و دو نماینده هم از فراکسیون مستقلین در ردیف نمایندگان سوال کننده از وزرای دولت هستند

این روزنامه با اشاره به عنوان کیمیای سرزمین ما، آورد: «کیمیای سعادت» بود در سحرگاه آدینه برای ملت شب زنده داری که به عشق موفقیت ایران و ایرانی پای گیرنده های خود نشسته بودند تا شاهد ورق خوردن تاریخ به دست دختر ایران زمین باشیم در برزیل. حالا او طلایه دار ورزش ما است و کیمیایی که سخت و دیر به دست آمد؛ اما بالاخره آمد تا به نمایندگی از زنان سرزمین مادری نشان دهد که با تمام محدودیت ها و ناملایمتی ها می توان نام زن ایرانی را در جهان آن طور که شایسته است بر سر زبان ها انداخت. کیمیا علیزاده با وجود مصدومیت، جانانه جنگید و لیاقتش بیشتر از برنز بود. او تلاشش را کرد و اگر هم مدال نمی گرفت باز برای ما قهرمان بود؛ اما آنقدر خوب مبارزه کرد که شد نخستین بانوی مدال آور تاریخ ورزش ایران در المپیک ها.

دولت مقابل تک روی ها بایستد، از دیگر عنوان های روزنامه اعتماد است، در تشریح این خبر می خوانیم: علی مطهری پنجشنبه شب هفته گذشته در گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان حاضر شد و به ارزیابی عملکرد دولت در سه سال گذشته پرداخت. او به عنوان یکی از حامیان دولت اگرچه در سیاست خارجی نمره خوبی به دولت داده اما در سیاست داخلی معتقد است که دولت آن طور که باید عمل نکرده است. شاهد مثالش هم موضوع انتشار یالثارات و همینطور لغو کنسرت هاست که به اعتقاد او دولت باید در مقابل تک روی ها بایستد و به وعده هایش عمل کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان عمران مبهوت، می نویسد: شب حلب را در آغوش گرفته است. تاریکی خیره کننده بازماندگان مخوف ترین شهر این روزهای سوریه را به پناه گرفتن در آواره های باقی مانده وادار کرده است. خبرنگاران دوربین به دوش خود را به محل حادثه می رسانند. نخستین تصویر را فیلمبرداری ثبت می کند که کنار آمبولانس مامن گزیده است. از میان دودهای ناشی از انفجار مرد امدادگری به چشم می خورد که خردسالی را از میانه آوار ها بلند کرده و در آغوش کشیده است. 

سکانس بعدی با ارسال عکس ها از سوی خبرنگاران و ساکنان محلی آغاز می شود. عکس و ویدیوی پسرک دست به دست می شود، در فضای مجازی همهمه ای به پا می شود، باز کودکی سوری راوی جنگی شد که باید تا چندماه دیگر شش سالگی اش را جشن گرفت(!). پرده ها کنار می روند. هویتش معلوم می شود: عمران نام دارد، ٥ ساله است یعنی از روزی که چشم در دنیا گشوده وطن را در جنگ دیده و بازی را در سایه بمباران آتش تجربه کرده است. یکی از اعضای شورای ملی سوریه که از مخالفان دولت بشار اسد است در این خصوص می گوید: صورت بهت زده و خونین کودک بازمانده سوری، وحشت و اوضاع نابسامان در سوریه را به تصویر کشید.

روزنامه اعتماد با درج عنوان مخالفت با الحاق ایران به پروتکل به کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه، نوشت: روز بیست و سوم تیر ماه رییس جمهور، لایحه «الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. 10 مرداد ماه بود که این لایحه در میان بسیاری از طرح ها و لوایح دیگر از سوی مجلس اعلام وصول شد و در تاریخ 24 مرداد مرکز پژوهش های مجلس در گزارش کارشناسی خود نوشت: « با توجه به ایرادات حقوق بشری که علیه کشور پس از تصویب کنوانسیون حقوق کودک مطرح شده، ردکلیات این لایحه مورد پیشنهاد است.» 

یکی از دغدغه های ذکر شده در گزارش مرکز پژوهش های مجلس این است که در صورت پیوستن به این پروتکل، آیا عضویت در بسیج هم قرار است برخلاف حقوق کودک در نظر گرفته شود یا خیر. جمهوری اسلامی ایران، سال 1372 به کنوانسیون حقوق کودک پیوست از میان پروتکل های الحاقی که بعدها به این کنوانسیون افزوده شد، ایران به پروتکل اختیاری درخصوص فروش، فحشا و هرزه نگاری کودکان نیز پیوسته است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «سیدحسن خمینی: مراقب باشیم جامعه دچار لغزش ادبی نشود» و «امیر محبیان: اصولگرایان هم گرفتار خودشیفتگی هستند» پرداخت.
روزنامه اعتماد در ستون نگاه روز عنوان «معضلی به نام رشد بدون اشتغال» را به قلم حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: