کد خبر: ۷۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 18 August 2016
همیشه خیال ایرانی ها از بابت حرکت دو ضرب وزنه برداران راحت بود اما این بار و در ریو اتفاقی افتاد که برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود. بهداد سلیمی که در حرکت یک ضرب رکورد المپیک را توانسته بود جا به جا کند با تصمیمات عجیب داوری در حرکت دو ضرب رو به رو شد تا در نهایت هیات ژوری او را از دور رقابت ها حذف کردند.
روزنامه ابتکار در شماره پنجشنبه 28 مرداد، آورد: همیشه خیال ایرانی ها از بابت حرکت دو ضرب وزنه برداران راحت بود اما این بار و در ریو اتفاقی افتاد که برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود. بهداد سلیمی که در حرکت یک ضرب رکورد المپیک را توانسته بود جا به جا کند با تصمیمات عجیب داوری در حرکت دو ضرب رو به رو شد تا در نهایت هیات ژوری او را از دور رقابت ها حذف کردند.

این روزنامه با انتخاب عنوان راه حلی برای مشکل «مینو خالقی» ها، نوشت: بحث تعیین صلاحیت ها و مراحل گزینش کاندیداها توسط شورای نگهبان در انتخابات اخیر با حواشی بسیاری همراه بود. برخی این روند را ناعادلانه و برخی مبتنی بر عدالت و انصاف دانسته بودند.

 بعد از برگزاری انتخابات نیز موضوع ابطال آرای مینو خالقی از حوزه انتخابیه استان اصفهان که پیش از این تاییدصلاحیت شده اما با ارائه مستنداتی آرای وی باطل اعلام شد با انتقاد برخی از نمایندگان مجلس همراه بود چراکه آنها معتقد بودند اعلام نظر در مورد این موضوع باید در زمان بررسی اعتبارنامه ها در مجلس صورت بگیرد. بعد از این اتفاقات بود که اصلاح قانون انتخابات در مجلس که شورای نگهبان وظیفه تفسیر آن را برعهده دارد امری ضروری به نظر می رسید. در جلسه روز گذشته صحن طرح استفساریه ماده (73) و تبصره (3) ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح ‍شده و کلیات آن با 129 رای موافق، 63 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر به تصویب رسید.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان «نفوذی ها» علیه خصوصی سازی، آورد: طی ماه های گذشته سازمان خصوصی سازی فهرست شرکت های قابل واگذاری در سال 1395 را منتشر کرد و طبق آمار ارائه شده قرار است که 201 شرکت دولتی واگذار شود، اما تجربه خصوصی سازی در کشور نشان از عدم توفیق در آن دارد، این واگذاری ها در پاره ای از موارد سبب بروز مشکلات بیشتری از جمله سو استفاده از خرید شرکت های دولتی و همچنین ماهیت غیر خصوصی آن بوده است. با نگاهی به لیست فروش سازمان خصوصی سازی در سال 95 در می یابیم که شرکت های مذکور در صورت واگذاری به شکل پیشین تنها تکرار تجربه نا موفق گذشته خواهد بود.

این روزنامه با درج عنوان مخالفان برجام ابایی از همنوایی با صهیونیست ها در مخالفت با توافق هسته ای ندارند، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از شاعران، ادیبان و نویسندگان کشور ، نگاه مخالفان صاحب تریبون و رسانه ی دولت دکتر روحانی به برجام را نمونه ی روشن از کارشکنی و بهانه گیری های آنان دانست و گفت: ابایی نداشتند و ندارند که در مخالفت با توافقات هسته ای، با صهیونیست ها هم نوا شوند و دولت به همان مقدار که می بایست در سیاست خارجی مواظب کارشکنی های لابی صهیونیست باشد، در داخل نیز بجای برنامه ریزی برای آینده درخشان، وقت و برنامه های خود را برای توضیح اقدامات صرف می کرد تا مخالفان سیاسی دولت باعث ترویج نا امیدی در جامعه نشوند. 

روزنامه ابتکار در ستون سرمقاله عنوان «درس هایی از 28 مرداد برای سیاستمدران امروز ایران» را به قلم رضا دهکی منتشر کرد.

«قانون جدید به جای قانون اجرا نشده»، «ساماندهی دستفروشی به نفع اقتصاد»، و «مگر خدا «دونلی» را حفظ کند!» دیگر عنوان های مطرح شده در صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: