کد خبر: ۷۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 18 August 2016
مقام معظم رهبری در نامه ای به علی لاریجانی به 15 اشکال مهم در IPC اشاره کردند که گویا تاکنون فقط سه مورد آن اصلاح شده است.
 روزنامه جوان در شماره پنجشنبه 28 مرداد در تیتر یک با استناد به سخن چند نماینده مجلس نوشت: مقام معظم رهبری در نامه ای به علی لاریجانی به 15 اشکال مهم در IPC اشاره کردند که گویا تاکنون فقط سه مورد آن اصلاح شده است.

این روزنامه با بررسی عنوان چهل دزد بغداد در ریو! می نویسد: ریو سنتر شهر ریو هم بامداد دیروز شاهد رقابت های وزنه برداران مثبت 105 کیلوگرم بود و بهداد سلیمی قهرمان المپیک لندن به عنوان آخرین نماینده کشورمان در وزنه برداری روی تخته رفت. او در حرکت دوضرب با نا داوری مواجه شد. سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه 245 کیلوگرمی را درخواست کرد و در حالی که این وزنه را به راحتی لیفت و بالای سر برد، اما داوران با دو چراغ قرمز این وزنه را از او قبول نکردند. وی در حرکت دوم بار دیگر وزنه 245 کیلوگرمی را انتخاب و در حالی که این بار هم به راحتی آن را مهار و ثبت کرده بود و داوران سه چراغ سفید دادند، اما ژوری که دو عضو آن عراقی بودند رأی را برگرداندند تا کار برای وزنه بردار کشورمان سخت شود. سلیمی در سومین حرکت بار دیگر درخواست وزنه 245 کیلوگرمی را داد اما نتوانست آن را بالای سر ببرد و بدین ترتیب از گردونه مسابقات وزنه‎برداری حذف شد.

حمایت آمریکا از داعش با کارت شورای امنیت، دیگر عنوان روزنامه جوان است، در تشریح این مطلب می خوانیم: امریکا در اولین واکنش به ارتقای همکاری راهبردی ضدتروریستی ایران و روسیه به سطح هوایی، آن را مایه تأسف خواند و ‏در عین‏حال مدعی شد که این اقدام غیرمنتظره نبوده است. البته یک خبرگزاری امریکایی در گزارشی از دروغ بودن این ادعا ‏خبر داد. به هر حال واکنش جانبدارانه واشنگتن از تروریست ها تنها به این اظهارات ختم نشده و شبهه نقض قطعنامه های شورای ‏امنیت از کاخ سفید برخاسته است. البته خبرهای بد زیادی وجود دارد که می‏تواند نگرانی امریکایی از افول نقش خود در سوریه و حتی خاورمیانه را باز هم عمیق تر کند: احتمال اجازه آنکارا به مسکو برای استفاده از پایگاه ‏اینجرلیک، احتمال باز شدن فضای عراق به سوی هواپیماهای روسی و در نهایت ورود نظامی چین به حمایت از ارتش سوریه.

این روزنامه با انتشار عنوان به جای مسکن مهر، نقدینگی برای مردم ساختند، آورد: علیرضا خسروی در گفت وگو با «جوان» خطاب به مدیران دولت یازدهم گفت: منابع استمهال شده حاصل از بازگشت اقساط تسهیلات مسکن مهر بیش از 10هزار میلیارد تومان بوده است که این پول هنگفت و همچنین منابع حاصل از فروش زمین های ارزنده برخی از شهرهای جدید همانند پردیس در محلی غیر از پروژه های مسکن مهر هزینه شده است. این نماینده پیشین کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حسن روحانی و برخی از اعضای کابینه در مبارزات انتخاباتی عنوان کردند خط اعتباری 40 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر به دلیل ضریب فزاینده پولی در شبکه بانکی اثر 250هزار میلیاردی بر حجم نقدینگی داشته است، حال باید عنوان داشت که بانک مرکزی در دولت یازدهم با امتیاز استمهال 10هزار میلیارد تومانی (منابع جمع آوری شده از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر) که برای خط اعتباری مسکن مهر به بانک مسکن اعطا کرده عملاً 80 تا 100هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده است.

«یعقوب توکلی: در کودتای 28 مرداد تمام غرب مقابل ایران ایستاد»، «کارشناس زنان: آزمون استخدامی اصلاً قرار نبود برگزار شود که رئیس جمهور آن را به خاطر زنان عقب انداخت!»، «امحای کالاهای قاچاق به جز خودروهای لوکس!» و «بیشتر طلاق ها زیر سر روانشناسان است» از دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه جوان به شمار می رود.

این روزنامه در ستون یادداشت های امروز عنوان های «60 سال دشمنی شیطان با اسلام از کودتای 28 مرداد تا مذاکره و نفوذ»، «پیامدهای همکاری جدید نظامی با روسیه»، «دولت پولدار شد، مردم و رکود را دریابد!» و «نقطه تاریک کارنامه المپیک ریو و مدیران ایران» به ترتیب به قلم سیدعبدالله متولیان، هادی محمدی، مهران ابراهیمیان و دنیا حیدری را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: