کد خبر: ۷۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 15 August 2016
برخی از آنها معتقدند صبغه سیاسی افراد نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها در هر نوع انتخاباتی ملاک تعیین و تایید کاندیداها قرار می گیرد.
 روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه 25 مرداد در تیتر یک در گفت و گو با نمایندگان مجلس به بررسی تاثیر صبغه سیاسی بر موفقیت کاندیداهای انتخابات شوراها پرداخت و نوشت: برخی از آنها معتقدند صبغه سیاسی افراد نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها در هر نوع انتخاباتی ملاک تعیین و تایید کاندیداها قرار می گیرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان وقت خوش رونق، می نویسد: رشد اقتصادی 4.4 درصدی در اقتصاد در حالی روز گذشته از سوی حسن روحانی مطرح شد که پیش از این نهادهای بین المللی و مسوولان وعده تحقق آن را داده بودند. وعده ای که اگرچه تحت الشعاع مسئله رکود قرار گرفته اما رئیس جمهور «رونق اقتصادی» را نیز به عنوان یکی دیگر از شاخص های دست یافتنی در زندگی مردم نوید داد.حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج گفت: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی6.8 درصد بود که امروز و در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 4.4درصد رسیده است.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان لایحه ای بدون ضمانت اجرایی، آورد: شهرنشینی یک پدیده اجتماعی و یکی از ضرورت های مهم زندگی محسوب شده که در تمام جوامع مدرن امروزی رعایت می شود. با توجه به اینکه هر شهروندی سلیقه و انگیزه مختلفی برای زندگی دارد، نیاز به یک نوشته که حقوق شهروندی را شرح دهد، احساس می شود. به طور کلی «حقوق شهروندی» را مجموعه قواعدی که بر روابط اشخاص در جامعه شهری حکومت می کند تعریف می کنند. حقوق شهری که موضوع آن چگونگی روابط مردم شهر، حقوق و تکالیف آنان در برابر یکدیگر و همچنین در برابر جامعه و اصول و هدف ما و وظایف و روش انجام آن است را می توان به عنوان اصولی بدانیم که منشعب از حقوق اساسی کشور است. سال گذشته شورای شهر تهران پس از 5 سال کش و قوس سرانجام لایحه «حقوق شهروندی» را به تصویب رساند. حال بعد از گذشت 6 ماه از تصویب این لایحه به دنبال کور سو های نتایج آن هستیم.

این روزنامه با درج عنوان بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده، چه فایده ای دارد؟، نوشت: انتشار فایل صوتی سخنان مرحوم آیت الله منتظری درباره اعدام های رخ داده در اواخر دهه 60، واکنش های فراوانی به خود دیده است. با این همه بسیاری منتظر بودند تا ببینند نواده امام خمینی(ره) درباره این موضوع چه واکنشی نشان می دهد. سخنان دیروز سید حسن خمینی هرچند به طور مستقیم به این ماجرا اشاره نداشت، اما می توان از مضمون آن چنین واکنشی را برداشت کرد. تولیت آستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه محبت مردم به امام ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عطفی مردم دارد، گفت: جای سوال دارد کسانی که این نقطه را هدف قرار می دهند به چه امیدی و با چه هدف، ملاک و تحلیلی یکی از عمیق ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می دهند؟ البته یقین دارم که از این کار بهره ای نمی برند؛ اما بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده و بی اساس است، چه فایده ای دارد؟ 

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان رستم و سهراب به مراد خود رسیدند، می نویسد: به گزارش ورزش سه، مسابقات وزنه برداری دسته 94 کیلوگرم المپیک ریو از ساعت 2:30 آغاز شد و ایران دو نماینده در این دسته داشت؛ علی هاشمی و سهراب مرادی روی تخته رفتند تا برای مدالی دیگر در وزنه برداری تلاش خود را به کار گیرند.کار وزنه برداران ایرانی باتلاش علی هاشمی آغاز شد که او توانست وزنه 173 کیلوگرمی را مهار کند اما امید اصلی مدال ایران با اقتدار روی تخته آمد.سهراب مرادی در درخواست اول خود وزنه 178 کیلوگرمی را درخواست داد اما در تلاش اول نتوانست آن را مهار کند تا نفس ها در سینه حبس شود. او در حرکت دوم خود به راحتی این وزنه را بالای سر برد تا با همین حرکت بالاتر از رقبای تایلندی و بلاروسی در صدر قرار بگیرد. سهراب با اینکه صدرنشین حرکت یک ضرب بود، وزنه 182 کیلوگرمی را درخواست داد تا در سومین حرکت سالن را به وجد بیاورد. کیانوش رستمی، پسر طلایی وزنه برداری که شب گذشته اولین مدال را برای ایران آورد به سالن آمد تا هاشمی و مرادی را تشویق کند.بر خلاف رستمی، دو وزنه بردار امشب با هدایت سجاد انوشیروانی کار خود را ادامه می دادند.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «تجمیع آرامش بخش» به قلم مهران کرمی اختصاص داد.
«رقص عروسک های بی هدف روی صحنه» دیگر عنوان روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: