کد خبر: ۷۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016
دبیر کل حزب الله لبنان طی مراسمی در سالگرد جنگ 33 روزه که در در بنت جبیل در جنوب لبنان برگزار شد، تصریح کرد که اسراییل دیگر توان رویارویی با مقاومت را ندارد و به همین خاطر، آمریکا به جنگ نیابتی در منطقه روی آورده است.
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 24 مرداد، نوشت: دبیر کل حزب الله لبنان طی مراسمی در سالگرد جنگ 33 روزه که در در بنت جبیل در جنوب لبنان برگزار شد، تصریح کرد که اسرائیل دیگر توان رویارویی با مقاومت را ندارد و به همین خاطر، آمریکا به جنگ نیابتی در منطقه روی آورده است.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان دور زدن ممنوع! کرسنت های دیگری در راه است، آورد: نگاهی به روابط دولت با مجلس دهم نشان از آن دارد که دولت در مسائل کلان و مهمی چون قراردادهای نفتی، برنامه ششم توسعه و اصلاحیه بودجه 95 در عمل مجلس را دور زده و اهمیتی به آن نمی دهد، دور زدن مجلس در مسائل مهمی چون قراردادهای جدید نفتی به اذعان کارشناسان به وجود آورنده قراردادهای زیانباری نظیر کرسنت خواهد بود که بایستی جلوی آن گرفته شود. در این میان آن چه عجیب و تاسف بار به نظر می رسد همراهی برخی نمایندگان مجلس در دور زدن بهارستان از سوی دولت است، این نمایندگان به جای آن که نماینده ملت باشند ظاهرا وکیل دولت محسوب می شوند و در پی آن هستند که خواسته های دولت را جامه عمل بپوشانند!

این روزنامه با انتشار عنوان رستمی: مدالم را به شهدای مدافع حرم تقدیم می کنم، نوشت: رستمی وزنه بردار کشورمان پس از کسب مدال باارزش طلای المپیک، در اقدامی ارزشی این مدال را تقدیم شهدای مدافع حرم کرد. سرانجام انتظارها به پایان رسید و نخستین مدال کاروان ورزشی ایران مزین به نام مبارک امام رضا (ع) در المپیک 2016 ریو توسط کیانوش رستمی وزنه بردار کشورمان کسب شد. رستمی در هفتمین روز بازی های المپیک ریو در مسابقات وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم با ثبت رکورد 396 کیلوگرم در مجموع دو حرکت قهرمان المپیک ریو شد و اولین مدال را برای کاروان ایران به دست آورد. او در یک ضرب 179 کیلوگرم و در دوضرب 217 کیلوگرم را ثبت کرد.

تحریم ها پس از برجام باقی ماند/ تنها یک دهم درآمد فروش نفت وصول می شود، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: یک مقام وزارت نفت از بیان دلیل عدم وصول درآمدهای نفتی در 2 ماهه اول امسال طفره رفت. مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت درخصوص تحقق تنها یک بیستم از درآمد نفتی در 2 ماهه ابتدایی سال جاری گفت: وظیفه وصول و دریافت پول حاصل از فروش نفت برعهده بانک مرکزی است و مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت تنها وظیفه صادرات نفت خام را برعهده دارد. سیدمحسن قمصری در پاسخ به سؤال فارس که گفت آمار بانک مرکزی نشان می دهد از مجموع درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی در 2 ماهه اول امسال تنها 672 میلیارد تومان حاصل شده است که ظاهراً حدود یک دهم درآمد فروش نفت و فرآورده های نفتی در 2 ماه سال گذشته و یک بیستم رقم مصوب بودجه امسال است، اظهار داشت: مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران براساس قانون تنها وظیفه انعقاد قرارداد فروش نفت با مشتریان خارجی خود را دارد.

روزنامه کیهان با درج عنوان ادعای کاهش تورم را فقط مدیران نجومی احساس می کنند، آورد: کارشناس مسائل اقتصادی گفت: براساس اعلام دولت راستگویان نرخ تورم در پائین ترین سطح چند سال اخیر است. اما آیا به جز مدیران با درآمدهای چند ده میلیونی، جیب مردم، معاش مردم، سطح زندگی مردم هم این نرخ را تائید می کند؟ ساسان شاه ویسی، اقتصاد دان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی روزنامه کیهان حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و کارگر ایرانی و جلوگیری از خروج یا هدر رفت سرمایه ایرانی را متضمن بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره وری عوامل تولید دانست. وی با بیان اینکه متاسفانه دولت با نشانی غلط دادن سعی در پنهان نمودن عدم کارایی و کارآمدی برنامه ها و اقدامات خود دارد، اظهار داشت: بایستی فریاد زد تدبیر لبخند پاسخ شایسته ای به امید میلیون ها کارگر و تلاشگر در حوزه تولید نیست! 

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «این راه رفتنی نیست!» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «خط قرمزها را در برجام دور زدند باز هم می گویند تصمیم نظام بود!» را منتشر کرد.
«15 نماینده خواستار ابطال مصوبه دولت درباره قراردادهای جدید نفتی شدند» دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: