کد خبر: ۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - 13 August 2016
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سوادکوه از وجود بیشتر‌‌ین مجوز بوم‌گردی مازندران در سوادکوه‌ شمالی خبر داد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سوادکوه از وجود بیشتر‌‌ین مجوز بوم‌گردی مازندران در سوادکوه‌ شمالی خبر داد.

به گزارش  فارس در سوادکوه، رضا دانش‌زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی از اولویت‌های شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی برای توسعه است، گفت: در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی شاهد وجود 620 اثر تاریخی و فرهنگی، ثبت 54 اثر در آثار ملی و 5 اثر در مراحل ثبت میراث طبیعی هستیم.

*سوادکوه بیشتر از 12 منطقه نمونه گردشگری دارد

وی با بیان اینکه از 12 منطقه نمونه گردشگری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، 2 منطقه شورمست و جوارم در حال بهره‌برداری است، افزود: سوادکوه علاوه بر 12 منطقه گردشگری چم‌چم، ورسک، امامزاده حسن و الاشت، گدوک، اندار‌گلی، برنجستانک، حاشیه سد البرز، آبشار گزو، کمر‌پشت، جوارم، شور‌مست و آزاد‌مهر، در مناطق دیگری هم دارای ظرفیت لازم برای مناطق نمونه گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردش‌گری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با تقدیر از پیگیری‌های انجام شده در موضوع اسپهبد خورشید که با مجموعه پژوهشگاه میراث فرهنگی مرکز همکاری می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: انجام چند مورد بازدید فرماندار سوادکوه از اسپهبد خورشید، تعیین حریم مصوب 400 هکتاری، دستور دادستان سوادکوه برای جلوگیری از فعالیت معدن فلورین و جلوگیری از انفجار 300 کیلو مواد منفجره برای معدن با همکاری نیروی انتظامی بخشی از آخرین اقدامات ما برای حفاظت از اسپهبد خورشید است.

* از ابلاغ برگزاری همایش توسعه شهرستان سوادکوه

وی از ابلاغ برگزاری همایش توسعه شهرستان سوادکوه با محوریت گردشگری توسط فرماندار سوادکوه خبر داد و در پاسخ به سوال فارس درباره ضعف در زیر‌ساخت‌های توسعه گردشگری سوادکوه، اظهار کرد: زیر‌ساخت‌های توسعه گردشگری در سوادکوه ضعیف است و نیاز به تلاش و تقویت آن وجود دارد ولی برنامه‌ریزی بر طبق وضع موجود و چشم‌انداز آینده در دستور کار همایش توسعه سوادکوه قرار دارد.

دبیر همایش توسعه شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ارائه بسته معرفی اماکن مورد نظر گردشگری برای سرمایه‌گذاری و معرفی اماکنی که ظرفیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد نیز از فعالیت‌های مورد نظر دیگر در همایش توسعه سوادکوه است.

دانش‌زاده از لزوم ساماندهی تور‌های گردشگری خبر داد و با بیان اینکه برگزاری کلاس آموزشی 50 نفر از «بلد‌محلی» و صدور کارت برای آنان انجام شد و پیگیر تشکیل انجمن صنفی و یا شرکت مرتبط هستیم تا بیمه و تعرفه‌ها و پیگیری فعالیت‌های آنان را پیگیری کند، بیان کرد: 80 تور گردشگری به صورت هفتگی در تابستان امسال در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ساماندهی تور‌های گردشگری، مبلغی را برای پاکیزگی محیط‌زیست در اختیار شوراهای اسلامی و دهیاران قرار می‌دهیم، گفت: سوادکوه‌شمالی با داشتن 11 مجوز بوم‌گردی دارای بیشتر‌ین مجوز در مازندران است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: