کد خبر: ۷۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - 12 August 2016
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: از مهر امسال و با توجه به قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان، به ازای هر نفر ۱۷ هزار تومان دریافت می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: از مهر امسال و با توجه به قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان، به ازای هر نفر ۱۷ هزار تومان دریافت می‌شود.

 سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سومین روز سی و سومین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور و با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار داشت: هر وقت سیاسیون موضوع کم می‌آورند، از بیمه تکمیلی برای انتقاد به دولت استفاده می‌کنند؛ بیمه تکمیلی از سال 78 در آموزش و پرورش آغاز و در سال 89 با روش جدیدی تحت عنوان بیمه طلایی ادامه فعالیت داد.

وی افزود: در سال‌های 91 و 92 متأسفانه دولت نتوانست سهم خود را کامل پرداخت کند و بدهی سنگینی به بیمه‌گذار وقت وارد شد و هنوز به این شرکت بیمه بدهکار هستیم.

بطحایی با بیان اینکه در سال 93 شرکت بیمه‌گذاری که در سال" های قبل بیمه تکمیلی را اجرا می‌کرد قرارداد خود را لغو کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نتوانستیم بدهی قبلی را پرداخت کنیم، مجاز به عقد قرارداد با شرکت‌هایی که تحت پوشش بیمه مرکزی بودند نبودیم و به سراغ یک شرکت بیمه مستقل رفتیم.

به گزارش  فارس،وی افزود: در سال 93 با بیمه آتیه‌سازان قرارداد بستیم و در ابتدای سال 94 پس از طرح تحول سلامت، تعرفه‌های پزشکی بالا رفت و حتی تا 200 برابر افزایش یافت که یا باید هزینه بیمه‌ای را افزایش می‌دادیم یا کیفیت را پایین می‌آوردیم که به هیچ‌کدام راضی نبودیم و به سمت روش صندوقی بیمه رفتیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روش صندوقی، احتمال ورشکستگی را بالا می‌برد، گفت: آموزش و پرورش فقط متولی بیمه تکمیلی شاغلان است و در خصوص بازنشستگان هیچ دخل و تصرفی نداریم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه به ازای هر نفر برای بیمه تکمیلی 54 هزار تومان وجه درخواست کرده بودند، تصریح کرد: در شرایطی بودیم که نمی‌توانستیم بیشتر از 30 هزار تومان هزینه کنیم، اما توانستیم همان جدول بیمه‌ای سال‌های قبل را ادامه دهیم و زمان پرداخت خسارت به کمتر از 15 روز رسید.

بطحایی در پایان گفت: برای سال 95 افزایش حق بیمه تکمیلی بیش از 12 درصد نخواهد بود و از مهرماه سال جاری که این بیمه تمدید می‌شود، به احتمال فراوان به ازای هر نفر 17 هزار تومان از فرهنگیان کسر خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: