کد خبر: ۷۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - 12 August 2016
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش سوزی گسترده در یک مجتمع فرهنگی - تفریحی واقع در تهرانسر خبرداد و گفت: در این حادثه هیچ یک از افراد حاضر صدمه جدی ندیدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش سوزی گسترده در یک مجتمع فرهنگی - تفریحی واقع در تهرانسر خبرداد و گفت: در این حادثه هیچ یک از افراد حاضر صدمه جدی ندیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال ملکی از وقوع حادثه آتش سوزی در یک مراسم عروس در ساعت ۲۳:۲۹ شب گذشته در بلوار گل ها درمنطقه تهرانسر،  خبر داد و گفت: در پی اعلام این حادثه چند ایستگاه آتش نشانی به همراه خودور تنفسی به محل اعزام شدند.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: این حادثه در یک مجتمع تفریحی خدماتی به وسعت حدود ۵ هزار متر که چند باب مغازه، رستوران سنتی و استخر نیز در آن مکان وجود داشت؛ اتفاق افتاد و   آتش سوزی در قسمت رستوران سنتی به وسعت ۳۰۰ متر  رخ داد.

وی افزود: با توجه به اینکه مصالح به کار رفته در رستوران سنتی، از جمله  مصالح  سقف ها، دیوار ها، تخت‌ها و صندلی ها همه چوبی بودند؛   آتش بسیار سریع گسترش و به سقف ها سرایت  و حتی کولر های روی پشت بام را نیز شعله ور کرده بود، همچنین در کنار قسمت رستوران سنتی محوطه بازی وجود داشت که مقدار زیادی میز و صندلی در آن چیده بودند و سر و شام میهمانان در آن قسمت انجام می شد، در هر دو بخش میهمانان زیادی وجود داشتند و دود زیاد حاصل از آتش سوزی به آن محل نیز سرایت کرده بود.

ملکی گفت: زمانیکه آتش‌نشانان رسیدند همه میهمانان سراسیمه به قسمت بیرونی می دویدند و از آنجا که در قسمت فضای باز این مجموعه استخری وجود داشت، خطر سقوط افراد به داخل آن  ایجاد نگرانی کرده بود؛ بنابراین چند نفر از آتش نشانان در  اقدامی هوشمندانه دور استخر را احاطه  و از سقوط افراد به داخل استخر جلوگیری کردند.

سخنگوی آتش نشانی اظهار کرد: گروه های دیگر نیز به طور هم زمان مشغول خاموش کردن آتش  و خارج کردن افراد گرفتار شده در محاصره دود  شدند و در نهایت ۱۰۰ نفر از افرادی که در این مجموعه حضور داشتند با کمک آتش نشانان از مجموعه خارج شدند.

ملکی خاطر نشان کرد: وضعیت این آتش سوزی به گونه‌ای بود که می توانست بحرانی تر از این تمام شود، اما خوشبختانه این حادثه مصدومیت حاد و فوتی نداشت و تنها دو نفر از کارگران رستوران دچار دود گرفتگی شدند که به عوامل اورژانس سپرده شدند و در  ساعت ۱:۳۷ دقیقه بامداد عملیات با موفقیت به پایان رسید.

حادثه صبحگاهی پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به برخورد ۲ خودروی پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ در بزرگراه یادگار امام(ره) گفت:  در ساعت ۷:۳۲ صبح امروز تصادف دو خودرو در غرب به شرق بزرگراه یادگار امام نرسیده به اوین به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد دو دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ به شدت با یکدیگر برخورد کرده و خودروی ۲۰۶ در بزرگراه واژگون و خودروی ۴۰۵ به گارریل‌های حاشیه بزرگراه برخورد کرده است.

ملکی گفت: دو نفر از سرنشینان خودروی ۴۰۵ قبل رسیدن آتش‌نشانان از خودرو خارج و دو نفر دیگر محبوس بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: آتش‌نشانان راننده خودروی ۲۰۶ که یک جوان ۲۰ ساله بود را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که مشخص شد جان خود را از دست داده است و دو نفر دیگر که مصدوم شده بودند را از خودروی ۴۰۵ خارج کردند.

به گفته ملکی، ترافیک سنگینی در این بزرگراه ایجاد شده بود و ۴ نفر مصدوم تحویل اورژانس شدند و نهایتاً در ساعت ۱۰:۱۳ عملیات این حادثه به پایان رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: