کد خبر: ۷۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 11 August 2016
« سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرائی حزب الله با بیان اینکه « سعودی مسئول ریخته شدن خون ها در یمن ، سوریه و عراق است»، تاکید کرد که « ارتش سوریه و همپیمانانش کنترل امور حلب را در دست دارند».
  « سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرائی حزب الله با بیان اینکه « سعودی مسئول ریخته شدن خون ها در یمن ، سوریه و عراق است»، تاکید کرد که « ارتش سوریه و همپیمانانش کنترل امور حلب را در دست دارند».

رئیس شورای اجرائی حزب الله : ارتش سوریه و همپیمانانش کنترل امور حلب را در دست دارند
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، صفی الدین در گفت وگوبا برنامه « سیاست امروز» رادیو لبنانی « النور» با تاکید به اینکه بنیه و زیرساخت های حزب الله لبنان بسیار قوی است،خاطرنشان کرد که قدرت و توان حزب الله برای رویاروئی با چالش های فراروی لبنان و منطقه روز به روز قوی تر می شود. 
وی با بیان اینکه«دشمن حزب الله همواره شناخته شده بوده و هرگز تغییر نکرده است»، تصریح کرد: مقاومت همواره از لبنان و ملت آن درمقابل هرگونه متجاوزی دفاع کرده است و خواهد کرد.

رئیس شورای اجرائی حزب الله اظهار داشت:ارتش سوریه و همپیمانان آن کنترل امور حلب را بعداز ایجاد یک روزنه کوچک توسط تروریست ها در محاصره آن در دست دارند.
صفی الدین با بیان اینکه«سروصدای رسانه ای همزمان با نبرد حلب بسیار بزرگتراز واقعیت های صحنه نبرد است»، تاکید کرد:رقم خوردن سرنوشت نبرد حلب به نفع ارتش سوریه در شرایط و وضعیت همه این کشور تاثیر می گذارد. 

وی به سیاست ها ، اهداف و رویاهای ترکیه در سوریه که اکنون ناکام مانده است، اشاره کرد و گفت : « رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز در جستجوی راهی برای جلوگیری از خسارت ها است.
رئیس شورای اجرائی حزب الله افزود: اجرای توافق بین روسیه و آمریکا در خصوص سوریه به نابودی گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره منجر می شد اما امروز این توافق با انکار آن توسط آمریکا محکوم به پایان است.

صفی الدین خاطرنشان کرد که آمریکا ، سعودی ، ترکیه و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ، داعش را برای هدف قراردادن محور مقاومت ایجاد کردند اما توطئه های آنها به نتایجی منفی دست یافت و امروز می گویند که از تروریسم نگران هستند و می ترسند. 

وی تاکید کرد: سعودی با توطئه چینی علیه مقاومت و ملت های عربی و اسلامی مسئول ریخته شدن همه خون ها در یمن ، سوریه و عراق و دیگر کشورها است.
رئیس شورای اجرائی حزب الله تصریح کرد: موضع حزب الله در قبال سعودی درچارچوب اصول ثابت ملی و اسلامی قرار دارد.

سید هاشم صفی الدین گفت: حزب الله با یک جنگ نرم قوی و مستمر مواجه بوده اما توانسته است با این جنگ با وجود همه مشکلاتی که لبنان را احاطه کرده، مقابله کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: