کد خبر: ۷۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 06 August 2016
حاج رجب محمدزاده، مشهور به «بابا رجب» که در دوران دفاع مقدس از ناحیه صورت آسیب دیده بود، از ١٧ تیر امسال به علت عفونت ریه در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد بستری شد. متأسفانه و به رغم تلاش پزشکان، روز پنجشنبه 14 مرداد، در اثر ایست قلبی به شهادت رسید.
روزنامه کیهان در شماره شنبه 16 مرداد، نوشت: حاج رجب محمدزاده، مشهور به «بابا رجب» که در دوران دفاع مقدس از ناحیه صورت آسیب دیده بود، از ١٧ تیر امسال به علت عفونت ریه در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد بستری شد. متأسفانه و به رغم تلاش پزشکان، روز پنجشنبه 14 مرداد، در اثر ایست قلبی به شهادت رسید.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان تکرار تجربه تلخ برجام با محرمانه کردن قراردادهای نفتی!، آورد: «پیش نویس قرارداد های جدید نفتی (موسوم به IPC ) به تصویب دولت رسید» خبری که انتشار آن از روز چهارشنبه، تردید پرابهام و نگرانی های زیادی را بین دلسوزان منافع ایران و انقلاب بر انگیخت. چرا!؟ چون به نظر می رسد دولتمردان، این بار هم مثل برجام می کوشند همه چیز را در «تاریکی مطلق»پیش ببرند و تنها، هنگامی پرده از کارشان براندازند که همه چیز تمام شده و مردم، بعنوان تماشاچیان تشریفاتی، به تماشای امضا دوطرف دعوت شوند! این تجربه تلخ دولت یازدهم، اکنون در حال امضا در حوزه مهم نفت است! در حالیکه طرف های خارجی دیر یا زود به متن کامل قرارداد دست خواهند یافت، عدم انتشار آن برای مردم و نخبگان، هیچ توجیه منطقی نداشته و بدون تردید به دامن زدن به جو بی اعتمادی و نگرانی نسبت به اقدامات دولت منجر خواهد شد.

روزنامه کیهان با درج عنوان چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در 77 کشور دنیا آغاز شد، نوشت: چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در 31 استان و دو هزار و 400 نقطه از 77 کشور دنیا با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد. در پیام علی جنتی آمده است: دوستی اهل بیت(ع) برای ما ایرانیان وظیفه بزرگ دینی است و عشق و ارادت ایرانی به امام ثامن ضامن، عشق و ارادتی پایان نیافتنی است که نمونه آن در جشنواره امام رضا(ع) مشهود است. مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا شمار برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را 184 مورد ذکر و بیان کرد: 61 درصد این برنامه ها به صورت متمرکز و در سطح ملی و 32 درصد آن در سطح بین المللی برگزار می شود. سیدجواد جعفری افزود: در چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)شمار کشورهای شرکت کننده نسبت به دور پیش از 719 نقطه شهر در پنج قاره جهان به دوهزارو400 نقطه رسیده است.

وقتی «امانتدار بزرگ کشور» به حقوق 57 میلیونی هم قانع نبود!، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مسئولان صندوق توسعه ملی، تقاضای افزایش 67 درصدی حقوق خود را برای سال جاری داشتند که تصویب نشد و این حقیقت نشان می دهد که صفدر حسینی به حقوق 57 میلیونی هم قانع نبوده است. به گزارش مشرق محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مراسم معارفه دوست حسینی و تودیع صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی، صفدر حسینی را از ذخایر نظام یاد کرد و گفت: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر اعضاء هیئت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان هلاکت 400 تروریست تکفیری در حمله ارتش سوریه به ادلب و حلب، آورد: نیروهای ارتش سوریه در دو استان «ادلب» و «حلب» مواضع تکفیری ها را هدف قرار دادند و حدود 400 تروریست را به هلاکت رساندند. به گزارش تسنیم، نیروهای مقاومت و نظامیان سوریه با حمایت هوایی ارتش سوریه و روسیه در دو استان «حلب» و «ادلب»، دست به حملات جداگانه علیه تروریست ها زدند. در این حملات، تروریست ها در حومه شمالی شهر ادلب و مناطق جنوبی حلب بمباران شدند. در شهر منبج نیز نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها) دو عملیات جداگانه علیه تروریست های تکفیری انجام دادند. در شهر «خان طومان»، هم تروریست ها پیش از شروع عملیات، توسط نیروهای دولتی و مقاومت غافلگیر شدند. شمار تلفات جبهه عناصر تکفیری، در منبج 55 نفر، در حلب 80 تن و در خان طومان هم 40 تن اعلام شد. علاوه بر مناطق فوق، تروریست ها در جاهای دیگر نیز هدف حملات نیروهای دولتی قرار گرفتند و کشته دادند.

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان ««تقریبا هیچ» که سوت و کف نداشت!» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «حمایت اصلاح طلبان به شرط معامله! یعنی چه که روحانی خود را وامدار ما نمی داند؟!» را منتشر کرد.

«چرا تحریم ها با توافق هسته ای برچیده نشد؟» و «ولایتی: دست ایران در موضوع هسته ای بسته نیست» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: