کد خبر: ۷۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 06 August 2016
ظهارنظرهای اصولگرایان افراطی علیه دولت با مدت زمان باقیمانده تا انتخابات نسبت معکوس پیدا کرده است. هر چه فاصله زمانی تا انتخابات کمتر می شود اظهارنظرهای آنها علیه روحانی بیشتر و شدیدتر می شود.
 روزنامه اعتماد در شماره شنبه 16 مرداد در تیتر یک، نوشت: اظهارنظرهای اصولگرایان افراطی علیه دولت با مدت زمان باقیمانده تا انتخابات نسبت معکوس پیدا کرده است. هر چه فاصله زمانی تا انتخابات کمتر می شود اظهارنظرهای آنها علیه روحانی بیشتر و شدیدتر می شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان لویی جرگه اصلاح طلبان راه پیروزی روحانی در 96، می نویسد: راه اندازی «لویی جرگه یا مجمع ملی اصلاح طلبان و تدوین مانیفست انتخاباتی اصلاح طلبانه» این راه حل پیشنهادی ابراهیم اصغرزاده برای انتخابات ریاست جمهوری ٩٦ است؛ انتخاباتی که به گفته این سیاستمدار نام آشنای اصلاح طلب، حسن روحانی برای موفقیت در آن مسیر سخت و صعبی را پیش روی خود دارد. اصغر زاده معتقد است که اصلاح طلبان در انتخابات ٩٦ بر خلاف ٩٢ باید بگویند از چه روحانی ای حمایت خواهند کرد.

 به گفته او اصلاح طلبان باید به افکار عمومی اعلام کنند که چه چشم اندازی را برای کشور بهترین چشم انداز می دانند. همین است که تاکید دارد هر چه سریع تر باید جرگه های اصلاح طلب زیر یک سقف جمع شوند و نسبت به مهم ترین مسائل داخلی، منطقه ای و جهانی به یک افق مشترک برسند. اصغرزاده می گوید وقتی مانیفست اصلاح طلبان در انتخابات ٩٦ مشخص شد حسن روحانی به جامعه متعهد می شود که روی این ریل حرکت کند. به اعتقاد او مانیفست انتخاباتی اصلاح طلبان می تواند پای روحانی را از تله پراگماتیسم خارج کند.

روزنامه اعتماد با درج عنوان بحران روابط ایران و عربستان بسیار عمیق است، آورد: علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری معتقد است بحرانی که امروز میان ایران و عربستان به وجود آمده از بحران سال ٦٦ هم عمیق تر است چرا که ابعاد وسیع تری دارد با همه اینها او معتقد است دولت روحانی باید فرصت شناس باشد و به سمت تنش زدایی با عربستان گام بردارد. دستیار ویژه رییس جمهور بر این باور است این بحران هم به ضرر ایران است و هم عربستان، اما بیش از همه اینها جهان اسلام است که از پس این بحران آسیب پذیر است و هزینه خواهد داد. یونسی به دولت روحانی توصیه می کند در مسیر تنش زدایی با سعودی ها از دیپلماسی دینی کمک بگیرد. وزیر اطلاعات دولت اصلاحات می گوید که در این مسیر اهل سنت ایران می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

این روزنامه با انتشار عنوان حاج «رجب» آرام گرفت، نوشت: حاج رجب محمد زاده معروف به «بابا رجب» به جمع یاران شهیدش پیوست. به گزارش تسنیم، حاج رجب محمدزاده معروف به بابارجب که در بیمارستان رضوی مشهد بستری بود به جمع یاران شهیدش پیوست. در همین راستا علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی نوشت: «فقدان جانباز سرافراز حاج رجب محمد زاده که پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت دوران دفاع مقدس سرانجام به یاران شهیدش پیوست، موجب تاسف گردید. آن عزیز دلاور در طول سال های پس از دفاع مقدس به دلیل شرایط جانبازی خاصی که داشت، دوران سختی را سپری کرد و به طور یقین به اجری عظیم و رزقی جاودان نزد پروردگار دست یافت. اینجانب ضمن عرض تسلیت به همرزمان و خانواده آن رزمنده صبور، برای روح ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال طلب می کنم.»

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان هواپیمایی که ترامپ در خواب دید، می نویسد: دونالد ترامپ گزارش وال استریت ژورنال را به سوژه ای برای مخالفت با سیاست دموکرات ها در قبال ایران بدل کرده و در جمع هواداران خود گفت: «فیلم این انتقال وجه هم ساخته شده است. آیا این فیلم را دیده اید؟ هواپیما به زمین می نشیند، هواپیمای خوبی هم بوده و پول های ما از آن خارج می شود و بعد هم هواپیما بلند می شود و می رود.» ترامپ در ادامه سخنان خود می گوید: «در تهیه این فیلم پای عکاس های پاپاراتزی در میان نبوده و یک تیم فیلمبرداری حرفه ای بدون ترس و با تجهیزات کامل این فیلم را تهیه کرده است.» ترامپ در ادامه داستان تخیلی خود ادعا می کند که ایرانی ها نیز این فیلم را به تماشای عموم گذاشته اند تا به وسیله آن امریکا را تحقیر کنند. در حالی که سخنان ترامپ در خصوص فیلمی که نشان از انتقال این پول به ایران دارد در فضای رسانه ای سر و صدای بسیاری به پا کرد و همه به دنبال تماشای آن بودند، تیم رسانه ای نامزد جمهوریخواهان متوجه گاف وی شد. 

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «به وقتش انسجام دوباره اصلاح طلبان را خواهند دید» را به قلم احمد شیرزاد فعال سیاسی اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان «طلاق در 10 سال گذشته، 74درصد رشد کرده است»، «وزیر کار: باید به بیکاری حمله ور شویم» و «پیرمحمد ملازهی: اولویت های ایران- پاکستان در همکاری های امنیتی متفاوت است» را در صفحه نخست به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: