کد خبر: ۷۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
طرح جامع مالیاتی که وعده دادیم تا بهمن عملیاتی شود عمدتاً برای رسیدن به اطلاعات صحیح و شفافیت مدنظر قرار گرفته شده است. بنای طرح جامع مالیاتی ما بر خوداظهاری است و بر اطلاعات مردم تکیه داریم و تصمیم داریم 90 درصد اظهارنامه ها را پذیرفته و اطلاعات فقط 10درصد از اظهارنامه های پرریسک را بررسی کنیم.
روزنامه ایران در شماره پنجشنبه 14 مرداد در تیتر یک، به سخنان سیدکامل تقوی نژاد اشاره کرد و از قول وی نوشت: طرح جامع مالیاتی که وعده دادیم تا بهمن عملیاتی شود عمدتاً برای رسیدن به اطلاعات صحیح و شفافیت مدنظر قرار گرفته شده است. بنای طرح جامع مالیاتی ما بر خوداظهاری است و بر اطلاعات مردم تکیه داریم و تصمیم داریم 90 درصد اظهارنامه ها را پذیرفته و اطلاعات فقط 10درصد از اظهارنامه های پرریسک را بررسی کنیم.

این روزنامه با انتشار عنوان خلوت گرما در خوزستان، می نویسد: گرما «اهواز» را تعطیل کرد. دزفولی ها خانه نشین شدند. از هرم داغ مرداد ماه، کوچه و خیابان های خوزستان بی عبور و عابرند. دما سنج های رسمی از گرمای این استان جنوبی عقب ماندند چون دماسنج خودروهای شخصی شهروندان شهرهای مختلف تا 63 درجه سانتیگراد گرما را ثبت کرده و از آنچه هواشناسی اعلام کرده است، پیشی گرفتند. با این اوصاف ساعت کاری ادارات کاهش پیدا کرد. 

به گفته «هاشم بالدی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ساعت کاری در خوزستان به ساعت یک ظهر ختم شد. گرما زده ها در شهر رکورد زده اند. نفس شوش در دمای 51 درجه سانتیگراد بالای صفر، «بالا» نمی آید. تا الان گرما حداقل جان یک نفر را در خوزستان گرفته است تا «تغییر اقلیم» چهره داغ و سوزان و مرگبار خود را به رخ همه بکشد!

روزنامه ایران با اشاره به عنوان «ریو»، میزبان معترض و آشوب زده، آورد: یک کارشناس روابط بین الملل گفت: برای اینکه به تعارض شدید طبقاتی در جامعه برزیل پی ببرید، نیازی نیست که به نقاطی دور دست در این کشور بزرگ واقع در امریکای جنوبی بروید و در همان ریو یعنی مرکز برگزاری رقابت های المپیک 2016 هم نشانه های آشکار آن را می بینید و همین موج است که در قالب تظاهرات در سطح خیابان ها جاری می شود و با پلیس زد و خورد می کنند. روی تپه های مشرف به سواحل ایپانما وکوپاکابانا فراوان می یابید خانه های ویلایی و پنت هاوس هایی را که به بهای بیش از 10 میلیون دلار به فروش می رسند و به سرعت هم خریدار می یابند و به فاصله ای اندک و در سطح ساحل، پلاژ ها و عمارت های کوچکی را می یابید که زاغه نشینان ریو در آن خانه کرده اند. 

جنس اتاقک ها از آلومینیوم زنگ زده یا پیت حلبی های مستعمل است و در برخی اتاقک ها 7 تا 10 نفر به سخت ترین شکل ها زندگی می کنند. مردم برزیل و بخصوص زاغه نشین ها نمی توانند به رفع این تعارض در آینده هم خوشبین باشند زیرا شرکت اوده برشت که طراح و مجری طرح ساخت دهکده المپیک در محله اعیان نشین بارا داتینوکای ریودوژانیرو بوده، به صراحت اعلام کرده که در پایان رقابت ها عمارت ها و واحدها و سوئیت های مجموعه را به قیمت بالا به متقاضیان خواهد فروخت و خبری از اهدای رایگان آن به زاغه نشینان نیست.

وزارت خارجه شرایط گفت و گو با کشورهای غربی را فراهم کند؛ عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: روز گذشته - چهارشنبه - مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات قضایی، لشکری، کشوری و سفرای مقیم در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: به ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه پیشنهاد می کنم شرایط گفت وگو با کشورهای غربی بجز امریکا به دلیل اینکه اهل خدعه هستند را فراهم کنند. البته این گفت وگوها طرفینی است و از اروپا نسبت به رفتارشان سؤال داریم. آملی لاریجانی افزود: کشورهای مسلمان باید به خود بیایند تا حقوق بشر منبعث از نگاه اسلامی مملو از کرامت انسانی به دنیا عرضه شود.

روزنامه ایران همچنین در صفحه نخست عنوان های «وزیر راه و شهرسازی: هزینه های مدیریت شهری شفاف سازی شود»، «ارزیابی کارشناسان سیاسی و اقتصادی از گزارش روحانی به مردم»، «هفته نامه «یالثارات» با وجود لغو مجوز روی دکه رفت»، «گفت وگو با مقام مسئول ثبت احوال / تکذیب توقف اعلام آمار طلاق» و «یک روز در اردوگاه زندانیان ملک خاتون / تمرین آزادی با لباس کار» را منتشر کرد.

این روزنامه وِیژه نامه ای را در یکصد و دهمین سالروز مشروطیت با عنوان «مشروطه ای ناکام یا ناتمام؟» به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: