کد خبر: ۷۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 31 July 2016
تورم سالانه تولید کننده در بخش‌های مختلف طی چهار سال گذشته به شکل محسوسی کاهش یافته است. به طوری که تورم کل تولید کننده از ۲۲.۷ درصد درسال ۱۳۹۱ به ۱.۵ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است.
تورم سالانه تولید کننده در بخش‌های مختلف طی چهار سال گذشته به شکل محسوسی کاهش یافته است. به طوری که تورم کل تولید کننده از ۲۲.۷ درصد درسال ۱۳۹۱ به ۱.۵ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران درباره شاخص قیمت تولیدکننده از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ شاخص کل قیمت تولید کننده در سال ۱۳۹۱ معادل ۱۲۲.۷ در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۵۲.۰ در سال ۱۳۹۳ معادل ۱۷۰.۱ و درسال ۱۳۹۴ معادل ۱۷۲.۷ است. که تورم سالانه آنها به ترتیب برابر ۲۲.۷، ۲۳.۹، ۱۱.۹ و ۱.۵ درصد است.

 شاخص قیمت تولید کننده بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۱ معادل ۱۴۶.۷ در سال ۱۳۹۲ معادل ۲۰۶.۲ در سال ۱۳۹۳ معادل ۲۱۴ و در سال ۱۳۹۴ معادل ۲۱۶.۹ است. تورم سالانه این گروه به ترتیب برابر با ۴۶.۷ درصد برای سال ۱۳۹۱، ۴۰.۶ درصد برای سال ۱۳۹۲، ‌۳.۸ درصد برای سال ۱۳۹۳، ۱.۳ درصد برای سال ۱۳۹۴ است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در سال ۱۳۹۱ برابر با ۱۲۳.۵، برای سال ۱۳۹۲، ۱۶۲.۵ و برای سال ۱۳۹۳، ۲۰۱۳.۳ است که درصد افزایش آنها نسبت به سال قبل به ترتیب برابر با ۲۳.۵، ۳۱.۵، ۳۱.۳ درصد است. شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۱۶.۲ است که نسبت به سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد شاخص تولید کننده بخش صنعت(ساخت) در سال‌های ۱۳۹۱  برابر با ۱۲۹، با تورم ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل، درسال ۱۳۹۲ برابر ۱۶۵.۴ با تورم سالانه ۲۸.۳ درصد و در سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۹۹ با تورم ۱۶.۱ درصد است. شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت(ساخت) درسال ۱۳۹۴ برابر ۱۹۱.۰ است که نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین شاخص تولید کننده بخش انرژی- برق در سال ۱۳۹۱ برابر با ۱۲۰.۸ در سال ۱۳۹۲ برابر با ۱۳۹.۱ و در سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۷۳.۸ است. که تورم آنها نسبت به سال قبل به ترتیب برابر با ۲۰.۸، ۱۵.۱ و ۲۵ درصد است. شاخص قیمت تولید کننده بخش انرژی – برق در سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۵۹.۷ است که نسبت به سال قبل ۸۰۲ درصد کاهش یافته است.

اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که شاخص قیمت تولید کننده بخش خدمات در سال های ۱۳۹۱ برابر با ۱۰۷.۶ با تورم سالانه ۷.۶ درصد، در سال ۱۳۹۲ برابر با ۱۱۹.۳ با تورم سالانه ۱۰.۸ درصد، در سال ۱۳۹۳ برابر ۱۳۰.۲ با تورم سالانه ۹.۲ درصد  و در سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۳۶.۹ با تورم سالانه ۵.۱ درصد بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: