کد خبر: ۷۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 31 July 2016
بانكداري ايراني - شرکت بیمه کوثر در حال حاضر جوانترین شرکت‌ بیمه‌گری ایران است که نسبت به دیگر بیمه‌گران قدیمی آمارهای جالب‌تری را در سال94 و 95 ثبت‌ کرده‌است. این شرکت در صورت‌های مالی سه ماهه نخست سال توانست 35درصد از سود 229 ریالی سال 95 را پوشش دهد که معادل 80 ریال است.
بانكداري ايراني -     شرکت بیمه کوثر در حال حاضر جوانترین شرکت‌ بیمه‌گری ایران است که نسبت به دیگر بیمه‌گران قدیمی آمارهای جالب‌تری را در سال94 و  95 ثبت‌ کرده‌است.  این شرکت در صورت‌های مالی سه ماهه نخست سال توانست 35درصد از سود 229 ریالی سال 95 را پوشش دهد که معادل 80 ریال است.

به گزارش بانكداري ايراني ، شرکت بیمه‌کوثر با دستیابی به پرتفوی 8 هزار و 17میلیارد ریالی و صدور 2 میلیون و 3هزار و 702 فقره بیمه‌نامه، موفق به کسب جایگاه ششم از نظر تولید حق‌بیمه در بین 28شرکت خصوصی در سال94 شد.

بیمه‌کوثر با پنج‌سال سابقه فعالیت، در بین 10شرکت برتر کشور از لحاظ حق‌بیمه تولیدی است. این شرکت از سال89 تا کنون توانسته است به‌ترتیب در بین 28شرکت بیمه خصوصی جایگاه‌های بیست‌ودوم، شانزدهم، یازدهم، هشتم، پنجم و ششم را کسب کند.

تولید حق‌بیمه 940میلیارد تومانی
به گزارش بانکداری ایرانی، پیش‌بینی تولید حق بیمه درسال مالی 95 حدود 940میلیارد تومان است. سهم شرکت بیمه‌کوثر از صنعت بیمه در سال94 برابر 3/5درصد و با عملکرد800میلیارد تومان بوده که درچهارماهه اول سال 95 مبلغ 359میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است.  حال آنکه سهم بیمه‌های ثالث و سرنشین، زندگی، درمان، بدنه، مسئولیت، حوادث، آتش‌سوزی، مهندسی و خاص، باربری و پول در سال گذشته به‌ترتیب 58، 14/7، 12/2، 3/9، 3، 2/9، 2/8، 1/8 ، 0/5 درصد بوده است،

رشد 86‌درصدی بیمه‌های باربری کوثر
در سال 94 که  فروش بیمه باربری توسط بیمه کوثر  120درصد رشد داشت تنها در دوماهه نخست سال 95 رشد 86درصدی را تجربه کرد . 

رشد 64 درصدی حق‌بیمه تولیدی کوثر در بیمه‌های مسئولیت
حق‌بیمه تولیدی شرکت بیمه‌کوثر در حوزه بیمه‌های مسئولیت در سال‌جاری نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته 64درصد رشد داشته است 

پرداخت خسارت به بیش از 100زیان‌دیده بارندگی توسط بیمه‌کوثر
به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت بیمۀ‌کوثر خسارت بیش از 100 نفر از زیان‌دیدگان بارندگی اواخر فروردین‌ماه سال‌جاری در استان ایلام را پرداخت کرد. پس از اعلام خسارت ازسوی زیان‌دیدگان به شعبه این شرکت در استان ایلام، کارشناسان خسارت در اولین فرصت نسبت‌به بازدید از محل حادثه و پرداخت خسارت اقدام کردند.

افزایش ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه‌کوثر
ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت در سال گذشته 81میلیارد تومان بوده است.افزایش این ظرفیت عامل مؤثر در توانایی پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران است. براساس آیین‌نامه55/1 بیمه‌مرکزی حداکثر ظرفیت  نگهداری مجاز مؤسسه بیمه از هر ریسک معادل 20درصد مجموع سرمایه پرداخت شده، اندوخته‌ها و ذخایر فنی سهم نگهداری به استثناء ذخیره خسارت معوق و ذخیره ریاضی است.  پذیرش و نگهداری مجموع ریسک‌های شرکت براساس ضوابط مندرج در آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر امور بیمه‌های اتکایی و با در نظر گرفتن افزایش توانگری مالی شرکت، تعیین می‌شود.

افزایش سرمایه 79درصدی 
اقدامات لازم برای افزایش سرمایه انجام و مجوز سازمان بورس نیز دریافت شده است و در مجمع عمومی سی‌ام  تیرماه سال‌جاری این افزایش 79‌درصدی  مطرح و در صورت تصویب  عملیاتی خواهد شد و سرمایه بیمه‌کوثر با این اقدام از 1400میلیارد به 2500میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

قراردادهای بیمه کوثر در سه ماه نخست سال 95 
به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت خدمات هوایی پارس، اولین و تنها مرکز تعمیر و نگه‌داری هواپیماهای شرقی در ایران، تحت‌پوشش شرکت بیمه‌کوثر قرار گرفت. براساس مذاکرات و توافقات به‌عمل‌آمده فیمابین مسئولین شرکت خدمات هوایی پارس و بیمه‌کوثر، تمام موجودی و تجهیزات انبارها، سایت‌ها و هواپیماهای داخل آشیانه شرکت یادشده، از اردیبهشت ‌ماه سال‌جاری تحت‌پوشش بیمه آتش‌سوزی این شرکت قرار گرفت.

بیمه کوثر در سال 95 با بانک قرض‌الحسنه رسالت و موسسه کوثر تفاهم نامه امضا کرده و خدمات بیمه‌ای به این بنگاه‌های اقتصادی می فروشد. همچنین بیمه کوثر با سازمان بسیج حقوق‌دانان نیز قرارداد امضا کرد.  علاوه بر این با دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز قراداد امضا کرده است 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: