کد خبر: ۷۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۵ - 14 July 2016
صدراعظم آلمان از نخست وزیر جدید انگلیس برای گفت‌وگو در برلین به منظور همکاری بیشتر با دولت جدید این کشور دعوت کرده است.

صدراعظم آلمان از نخست وزیر جدید انگلیس برای گفت‌وگو در برلین به منظور همکاری بیشتر با دولت جدید این کشور دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از گفت‌وگوها در بیشکک قرقیزستان امروز (پنجشنبه) با حضور در کنفرانس خبری ضمن تاکید بر حل مشکلات متعدد جهان با همکاری‌های نزدیک، در این باره کفت: وظیفه ماست تا با دولت‌های کشورهای متحد خود همکاری‌های نزدیکی داشته باشیم.

مرکل اظهار کرد، در تماس تلفنی روز گذشته خود با ترزا می، نخست‌وزیر جدید انگلیس از وی برای گفت‌وگو در برلین دعوت کرده است.

صدراعظم آلمان با این حال از اظهارنظر درباره تصمیم تعجب‌آور ترزا می در انتخاب بوریس جانسون به عنوان وزیر خارجه خودداری کرد.

مرکل در اولین تماس تلفنی خود با ترزا می ضمن تبریک به وی بر تعمیق همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

سخنگوی صدراعظم آلمان با انتشار بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی، گفت: سران دو کشور توافق کردند که همکاری بین لندن و برلین مانند گذشته با ماهیتی دوستانه به ویژه مذاکرات جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا تداوم یابد.

می که گفته می‌شود پس از اعلام رسمی حکم انتصابش به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا با سران کشورهای ایرلند و فرانسه نیز گفتگو کرده است، در مذاکره خود با مرکل بر تعهد خود برای تحقق جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرده است با این حال خواستار صبر و تحمل از سوی همکاران خود شده است.

ترزا می توضیح داده است که "ما برای آماده شدن جهت انجام این مذاکرات به زمان نیاز داریم".

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: