کد خبر: ۷۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۵ - 09 July 2016
مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان از تسهیل شرایط اعطای تسهیلات مالی مسکن به زوج ها خبر داد.
روابط عمومی مدیریت شعب بانک مسکن استان اصفهان روز شنبه به نقل از مهدی بلوچی اعلام کرد: شرط ازدواج اول در تسهیلات پرداختی به زوجین و همچنین شرط تاریخ وقوع عقد که در ضوابط قبلی از تاریخ اول فروردین 1385 و بعد از آن بود، با هدف بهره‌مندی بیشتر زوج ها از این نوع تسهیلات حذف شد.

وی افزود:بنابراین، زوج ها فارغ از هر شرطی در باره تاریخ ازدواج یا تعدد ازدواج می‌توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات از تسهیلات مسکن زوجین استفاده کنند.

وی اظهار کرد: این اقدام به منظور اجرای سیاست های دولت در راستای تقویت تقاضا و کمک به خروج از رکود در بخش مسکن، افزایش انگیزه مردم به استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی و تقویت پس انداز در میان مشتریان برای سرمایه گذاری در بخش مسکن صورت گرفت.

بلوچی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز نرخ سود تسهیلات حساب صندوق های پس انداز مسکن به میزان 2 درصد از 13 به 11 درصد و مبلغ اقساط ماهیانه پرداختی توسط مشتریان 10 درصد کاهش یافته است.

اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به زوجین خانه اولی بر روی یک پلاک ثبتی به ترتیب یک میلیارد و 600 میلیون ریال در شهر تهران (هر یک از زوجین حداکثر 800 میلیون ریال)، یک میلیارد و 200 میلیون ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر(هر یک از زوجین حداکثر 600 میلیون ریال) و 800 میلیون ریال در سایر مناطق شهری(هر یک از زوجین حداکثر 400 میلیون ریال) امکانپذیر است.

بانک مسکن فعالیت خود را در سال 1358 بر اساس طرح ادغام بانک ها و در بخش ساختمان و مسکن آغاز کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: