کد خبر: ۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 08 July 2016
به دنبال دریافت بسته های مشکوک توسط شماری از مساجد سطح کلانشهر لندن، روز جمعه در این مساجد وضعیت اضطراری اعلام شد.
 به دنبال دریافت بسته های مشکوک توسط شماری از مساجد سطح کلانشهر لندن، روز جمعه در این مساجد وضعیت اضطراری اعلام شد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی پلیس لندن گفت که نیروهای ضد تروریسم امروز (جمعه) برای بررسی محتوای بسته های مشکوک به مساجد منطقه توتنهام، لیتون و فینزبری پارک اعزام شدند.
گفته می شود این مساجد نامه هایی را دریافت کرده اند که درون آن حاوی پودر سفید و تکه کاغذی که بر روی آن به مسجد توهین شده، نوشته شده است. 

بر اساس گزارش های منتشر شده شماری از نیروهای امنیتی با لباس های ضد شیمیایی و ماسک های تنفسی ماهیت ماده سفید را بررسی کرده اند.

گفته می شود یکی از کارکنان مسجد عاشیه پس از بازکردن بسته یادشده احساس خارش کرده است؛ با این حال پلیس لندن می گوید که پودر سفید یاد شده بی خطر بوده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، تاکنون شش مسجد در لندن این بسته مشکوک را دریافت کرده اند.

این حوادث در حالی رخ می دهد که دنبال کشف یک بسته مشکوک در بعد از ظهر روز پنجشنبه در ساختمان پارلمان انگلیس در قلب لندن، وضعیت اضطراری در محل پارلمان برقرار شده بود.
پلیس انگلیس بعد از ظهر روز گذشته گفت این بسته که حاوی یک پودر سفید مشکوک بود، برای لرد احمد عضو مجلس اعیان ارسال شده بود.

به گفته پلیس، این پودر که سبب شد پارلمان انگلیس ساعاتی در وحشت فرو برود، بی خطر بوده است .

در همین حال لرد احمد به خبرنگاران گفت از حادثه نگران شده است به ویژه آنکه بعد از کشته شدن جو کاکس نمایند مجلس عوام صورت می گیرد.

یک سخنگوی پلیس اسکاتلندیارد اعلام کرد که در حال بررسی وقایع یاد شده که ناشی از تنفر بوده است، می باشد.

وی گفت پس از آنکه مشخص شد ماده سفید بی خطر بوده، پلیس مساجد یاد شده را ترک کرده است.
با این حال گزارش ها حاکی از لغو نماز جمعه در برخی از این مساجد بوده است.
صادق خان شهردار لندن نیز روز جمعه در واکنش به رویدادهای یاد شده اعلام کرد که درصدد است تا جرائم ناشی از تنفر را در لندن کاهش دهد.
«استلا کریزی» نماینده مجلس مجلس عوام از منطقه «والسام استواو» ضمن محکوم کردن این حوادث در صفحه توییترش نوشت: هرکس که این بسته های مشکوک را به مساجد از جمله مسجد النور فرستاده است می داند که اگر دستگیر شود من شدیدترین مجازات ها را برای او تقاضا خواهم کرد.
این حوادث در حالی به وقوع می پیوندد که هفتم جولای سالروز حمله تروریستی به شبکه حمل ونقل انگلیس است.
در هفتم جولای 2005 میلادی در جریان چند عملیات انتحاری، 4 بمب در 3 ایستگاه مترو و یک اتوبوس شهری توسط 4 بمب گذار انتحاری منفجر شد که به مرگ 52 شهروند عادی و هر 4عامل حمله انجامید، همچنین نزدیک به 700 نفر در این حملات زخمی شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: