کد خبر: ۷۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵ - 27 June 2016
‌نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عزم دولت و وزرا در بحث اقتصاد مقاومتی را بسیار جدی اعلام کرد.
رستمیان در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بر ضرورت رفع مشکلات لرستان تاکید کرد و گفت: تلاش‌های زیادی در راستای رفع مشکلات و سرعت بخشیدن به توسعه استان انجام شده است. استاندار لرستان دستورات لازم برای تسریع در رفع موانع تولید را در استان  صادر کرده‌اند اما متاسفانه شاهدیم این روند در شهرستان‌ها کند است.

وی همچنین با اشاره به اقتصاد مقاومتی و توجه بیش از پیش یه این نکته و اصل مهم در راستای قطع وابستگی‌های کشور، اظهار کرد: در حال حاضر شاهدیم عزم دولت و وزرا در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار جدی است که این قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان که به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز تعیین شده نیازمند کاهش موانع اداری و اعتباری، رفع موانع تولید و کسب و کار است. سهم شهرستان‌های کوچک و کمتر توسعه یافته استان از اعتبارات اقتصاد مقاومتی باید هر چه سریعتر تعیین شود.

‌نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: باید تعدادی طرح را با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های هر شهرستان تعریف و سهم آن‌ها نیز مشخص شود تا این شهرستان‌ها نیز به میانگین استان برسند. اگر عدالت در راستای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در استان رعایت شود مشکلات حل می‌شوند. باید شرایطی بوجود بیاید تا شهرستان‌ها هم از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و فرصتی که دولت ایجاد کرده است، استفاده کنند.

وی اذعان کرد: به عنوان کسی که بیشترین ارتباط و نزدیکی را با قشر محروم در کشور داشته‌ام معتقدم نظام جامع تامین اجتماعی می‌تواند آینده خانواده‌ها را تامین کند. باید مسئولان و نمایندگان با وحدت و هماهنگی در راستای پیشرفت استان تلاش کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: