کد خبر: ۷۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 13 June 2016
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا در آسیا کاهش یافت و حتی به زیر 50 دلار رسید اما در ادامه هر بشکه نفت 50.11 دلار فروخته شد.
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا در آسیا کاهش یافت و حتی به زیر 50 دلار رسید اما در ادامه هر بشکه نفت 50.11 دلار فروخته شد.

به گزارش  فارس به نقل از رویترز، با تاریک شدن چشم‌انداز اقتصاد آسیا و تقویت ارزش دلار که واردات سوخت برای کشورها استفاده‌کننده دیگر ارزها را گران‌تر می سازد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به گفته تاجران، اجاره بالای نفتکش در غرب آسیا و فروش بالای خودرو در چین، قیمت‌ها را اندکی تقویت کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 43 سنت کاهش 50.11 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات کمتر از 50 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

نفت خام آمریکا نیز با 52 سنت کاهش 48.55 دلار در هر بشکه فروخته شد.

مت استنلی، دلال نفت در دوبی گفت: «یک دلار قوی همچنین آمار ضعیف خرید از سوی از آسیا به کاهش قیمت‌ نفت کمک می‌کند.»

ارزش دلار از کمترین قیمتش در ماه ژوئن در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی، 1.2 درصد بهبود یافته و به علت چشم‌انداز احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا و نگرانی در مورد اقتصاد آسیا بالا رفته است.

شاخص نظرسنجی تجاری ژاپن در بازه آوریل تا ژوئن در سطح منفی 11.1 باقی ماند. این شاخص در بازه ژانویه تا مارس منفی 7.9 بود.

همچنین نگرانی‌هایی در مورد رشد اقتصادی چین وجود دارد. با توجه به تاریک شدن چشم‌انداز اقتصادی آسیا، تاجران نفتی اقدام به فروش جایگاه‌های بلندمدت خود کردند که از تقریبا دو برابر شدن قیمت‌ها سود بردند.

موسسه مشاوراتی تیمرا انرژی اعلام کرد: «بازار نفت درحال حاضر در حال تست مقاومتی 45 تا 50 دلار در هر بشکه است. با توجه به افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در 2 هفته گذشته، احتمالا مانع از افزایش بیشتر نفت در حال حاضر شود.»

برخلاف این دیدگاه، برخی از تحلیلگران معتقدند که تقاضا در آسیا و به ویژه در چین همچنان قوی بماند. آمارهای فروش خودرو در چین و همچنین آمارهای کشتیرانی نیز این دیدگاه را تایید می‌کند. در 5 ماه نخست امسال، فروش خودرو در این کشور 7 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: