کد خبر: ۷۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - 10 June 2016
یک کارشناس بازار سرمایه گفت:در هفته گذشته خودرویی ها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و اما بانکی ها در اکثر نمادهای خود با معاملات منفی همراه شدند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت:در هفته گذشته خودرویی ها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و اما بانکی ها در اکثر نمادهای خود با معاملات منفی همراه شدند.

محمدرضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: در هفته گدشته نمادهای خودرو و خساپا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را بر جای گذاشتند از طرفی نمادهای وبملت و فارس جز آن دسته از نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: رنگ سبز اکثر نمادهای خودرویی در بازار در این روز قابل توجه بود تا جایی که نمادهای این گروه همان گونه که بیان شد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند،و اما بانکی ها در اکثر نمادهای خود با معاملات منفی همراه شدند.

ناگفته نماند که در گروه قند و شکر تمامی نمادها با معاملات مثبت همراه بودند.در گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی ، سرمایه گذاری ها، سیمانی و شیمیایی ها در اغلب نمادهای خود منفی معامله شدند.


شرکت سیمانی ها  اکثرا در درصد های منفی معامله شدند،در این گروه شرکت سيمان مازندران سود هر سهم خود را در گزارش اولین پیش بینی منتهی به 95 / 09 / 30شرکت ، مبلغ 714ریال پیش بینی کرده است . 

وی ادامه داد: نمادهای شیمیایی با معاملات متعادلی همراه بودند، همچنین شاهد عرضه ی اولیه ی نماد وهور در بازار اول فرابورس ، در آخرین روز معاملاتی هفته بودیم. این شرکت در مورد بازنگری در پیش بینی سال مالی 95 طی اطلاعیه ای اعلام کرد که EPS پیش بینی شده سال مالی منتهی به 30/09/95 در اولین بودجه ارائه و افشا شده مبلغ 269 ریال است که هیچگونه تغییری در مبلغ  EPS ارائه شده در حال حاضر قابل پیش بینی نیست. 

گیوکی در ادامه عنوان کرد: روند نزولی بورس تهران هر چند با شیبی ملایم تر ، اما همچنان ادامه داشته و از ارزش معاملات بازار نیز نسبت به ماههای اخیر کاسته شده است. 

گفتنی است که بازار سرمایه جهت بهبود و جذابیت یافتن باید به سمت توسعه و کارایی کامل حرکت کند. 

شایان ذکر است که آموزش افراد متخصص و حرفه ای بسیار تاثیر گذار است زیرا افراد حرفه ای باید در بازار سرمایه حضور فعالی داشته باشند تا بتوانند بازارهای مالی ، از جمله بورس را به سمت تصمیم گیری بر اساس تحلیل  اصولی و بنیادی سوق دهند.

در این بین بخشنامه ی جدید معافیت مالیاتی می تواند تاثیرات مثبت غیر مستقیمی بر معاملات سهام داشته باشد ، از طرفی با شروع به کار مجلس جدید ، امیدها به سمتی است که با استراتژی های اقتصادی و سیاسی نو در جهت رشد بازارهای مالی ، بتوان به رشد و بهبود بازار سرمایه در میان مدت امیدوار بود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: