کد خبر: ۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 06 June 2016
رییس مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از طراحی و ساخت سامانه اندازه‌گیری فشار سیال خبر داد و گفت: بر اساس انعقاد قراردادی، 30 دستگاه از این سامانه برای شرکت آب و فاضلاب استان قم طراحی و ساخته خواهد شد.
هادی کارگر شریف، مجری طرح عنوان دستگاه ساخته شده را «سامانه اندازه‌گیری فشار کل جریان سیال» ذکر کرد و گفت: این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری فشار کل در صنایعی چون نفت، گاز، سیستم‌های انتقال آب و انواع فرایند‌های شیمیایی را دارد.

وی با بیان این که فشارسنج‌های معمول و رایج تنها توانایی اندازه‌گیری فشار استاتیک را دارند، افزود: این در حالی است که این سامانه قابلیت اندازه‌گیری فشار کل را دارد.

کارگر شریف خاطرنشان کرد: این سامانه برای پایش و راهبری شبکه توزیع آب شهری و با هدف جلوگیری از افزایش فشار و حوادث ناشی از آن و همچنین کاهش فشار آب و مشکلات ناشی از کم آبی استفاده می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با تاکید بر این که در حال حاضر اندازه‌گیری فشار آب در سطح شهر از طریق عملیات حفاری صورت می‌گیرد، اظهار کرد: انجام عملیات حفاری مستلزم هزینه و صرف وقت زیاد است؛ ولی با نصب این دستگاه بر روی خط لوله مشترکین شهری با هزینه‌ کمتر و در حداقل زمان ممکن و نگهداری آسان، این اطلاعات قابل دسترسی و پایش خواهد بود.

مجری طرح، اندازه‌گیری فشارکل سیال با کمترین هزینه و با استفاده از انشعاب دارای جریان را از مزایای این دستگاه نام برد و گفت: قابلیت استفاده از انواع دبی متر و امکان تعمیر و نگهداری دستگاه از دیگر مزایای آن بشمار می‌رود.

کارگر شریف، اجرای این طرح را در قالب یک طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی بر اساس سفارش شرکت آب و فاضلاب استان قم دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس در حال ساخت و تحویل 30 دستگاه از این سامانه برای شرکت آب و فاضلاب استان قم هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: