کد خبر: ۷۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - 04 June 2016
گروه انتقام جویان دلتای نیجر مسئولیت ۳ حمله تروریستی جدید به زیرساخت های نفتی نیجریه را بر عهده گرفت و وعده داد که تولید نفت این کشور را به صفر خواهد رساند.
گروه انتقام جویان دلتای نیجر مسئولیت ۳ حمله تروریستی جدید به زیرساخت های نفتی نیجریه را بر عهده گرفت و وعده داد که تولید نفت این کشور را به صفر خواهد رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گروه انتقام جویان دلتای نیجر مسئولیت 3 حمله تروریستی جدید به زیرساخت های نفتی نیجریه را بر عهده گرفت و وعده داد که تولید نفت این کشور را به صفر خواهد رساند.

این حملات، جدید ترین حملات رخ داده در منطقه دلتا محسوب می شود که موجب شده منابع مالی دولت نیجریه به شدت تحت فشار قرار بگیرد.

اوایل روز جمعه گروه انتقام جویان دلتای نیجر در حساب تویتری خود اعلام کرد، یک خط لوله متعلق به شرکت انی ایتالیا را در ایالت بایلسای نیجریه منفجر کرده است. این حمله چند ساعت پس از انفجار دیگری در خط لوله شرکت انی و یک انفجار در خط لوله شرکت توسعه نفت شل نیجریه صورت گرفت.

شرکت شل تایید کرده که خط لوله فورکادوس این شرکت که روزانه 250 هزار بشکه نفت انتقال می داد مجددا آسیب دیده و در حال نشت است.

این خط لوله در ماه فوریه پس از یک حمله تروریستی تعطیل شده بود. حمله جدید احتمالا تعمیرات 3 ماه گذشته این خط لوله را با پیچیدگی مواجه خواهد ساخت و موجب کاهش بیشتر صادرات نفت نیجریه خواهد شد.

این گروه اعلام کرده که شرکت های نفتی مسئول آلودگی به وجود آمده هستند.

انتقام جویان دلتای نیجر گفته، حملات این گروه تولید نفت نیجریه را از 2 میلیون بشکه به 800 هزار بشکه در روز کاهش داده است، بدون اینکه حتی یک نفر در این حملات کشته شود.

کارشناسان معتقدند، هیچ نشانه ای از فروکش کردن درگیری ها در مناطق نفت خیز نیجریه دیده نمی شود و فشار بر تولید نفت و منابع درآمدی این کشور آفریقایی همچنان ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: