کد خبر: ۷۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 03 June 2016
«ائتلاف «ریاست» دوام نیاورد. فراکسیون «اصولگرایان ولایت» تنها یک هفته در بهارستان «فراگیر» بود. عصر شنبه با ژست «اکثریت مطلق» ظهور کرد و روز چهارشنبه زمزمه تجزیه‌اش آغاز شد.
 «ائتلاف «ریاست» دوام نیاورد. فراکسیون «اصولگرایان ولایت» تنها یک هفته در بهارستان «فراگیر» بود. عصر شنبه با ژست «اکثریت مطلق» ظهور کرد و روز چهارشنبه زمزمه تجزیه‌اش آغاز شد. آنها تنها در یک پروژه با هم اتفاق نظر داشتند؛ «ریاست لاریجانی».» این بخشی از گزارش نخست روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه 13 خرداد است.

روزنامه اعتماد با درج عنوان «در سوگ‌بنیانگذار»، نوشت: بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی بار دیگر ضرورت واکاوی راه، سنت، نگاه و خط امام را یادآوری می‌کند. بعد از رحلت امام و به حاشیه رفتن جناح چپ، «خط امام» از قالب یک نام برای یک جریان مشخص سیاسی در ساحت رسمی سیاست به محاق رفت و آرام آرام تبدیل به یک صفت شد؛ صفتی که این‌بار رقبای نیروهای خط امام بیشتر سعی می‌کردند خودشان را متصف به آن معرفی کنند. ضمن اینکه برای این کار آنها از ابزار و تریبون‌های متعدد و مناسب نیز برخوردار بودند. در بخش‌هایی از این جریان که در واقع جریان رقیب خط امامی‌ها در دوران حیات امام بودند آرام آرام مدعی شدند خط امامی‌های اولیه از مبانی امام و خط امام فاصله گرفته‌اند و تغییر جهت داده‌اند. این همان موضوعی بود که با سید عبدالواحد موسوی لاری مطرح کردیم و او بی‌محابا این تغییر جهت را پذیرفت. وزیر کشور دولت اصلاحات با تایید این نکته که اصلاح‌طلبان امروز و خط امامی‌های سابق تغییر جهت داده‌اند تاکید کرد که اما تغییر هدف نداده‌ایم.
روزنامه اعتماد با انتشار عنوان «برجام» و «نفت» دوباره به هم رسیدند، نوشت: «خوشحالیم که امروز دیگر سهم ما را در اوپک تصاحب نمی‌کنند. ایران به زودی به سهمیه پیشین خود در بازارهای جهانی دست می‌یابد.» این را رییس‌جمهور روحانی، ابتدای هفته در افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفته بود. در همان دوران تحریم بود که عربستان توانست موافقت سایر اعضای اوپک را در برداشتن سهمیه‌بندی درون اوپک کسب کند. وزیر نفت سابق ایران بدون ملاحظات بعدی با این پیشنهاد موافقت کرده بود تا سقف کلی ٣٠ میلیون بشکه‌ای برای اوپک تعیین شود. بی‌آنکه سهم هر کشور در این سبد مشخص باشد. هر چند سهمیه‌ها هیچ‌وقت به درستی در اوپک رعایت نشده، اما در زمان کاهش قیمت‌ها اهرم مناسبی برای کنترل تولید کشورها بوده است. 
«سیدحسن خمینی: امروز گروهی متحجر، معیار حق و باطل شده اند»، عنوان دیگر این روزنامه است که در آن می خوانیم: یادگار امام در سخنانی با اشاره به اینکه رکن دیگر گفتمان سیاسی امام نفی تحجر است، تاکید کرد: تردیدی نداریم آنچه پیامبر‌ گفته است حکم خداست اما تردید هم نداریم که همان خداوند عقل را هم در اختیار ما قرار داده است؛ مقوله‌ای در انسانیت انسان‌ها به نام عقل وجود دارد و نفی تحجر یکی از پایه‌های اصلی تفکر امام است. سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه امروز عده‌ای از متحجران، سردمداران اندیشه‌ای شده‌اند و دیگران را به محاکمه می‌کشانند و معیار تشخیص حق از باطل شده‌اند، تصریح کرد: امام در هیچ دوره‌ای ترور و بمب‌گذاری را تایید نکرده بودند؛ ایشان در برخی موارد با جریاناتی که به اسم اسلام ترور می‌کردند واکنش نشان دادند و فرمودند که این ترورها ربطی به مبارزه ما ندارد و در واقع امام جز حرکت‌هایی را که از طریق مردم انجام می‌شد نمی‌پذیرفتند.
روزنامه اعتماد در ستون نگاه روز یادداشت «امامی که من می شناختم» را به قلم «الیاس حضرتی» نماینده مردم تهران منتشر کرد.
«انتخابات «اهر و هریس» هم باطل شد»، «سخنگوی قوه قضاییه: پارتی های شبانه هدایت شده اند»، «والیبال ایران در آستانه المپیکی شدن»، «برکناری یک مدیر درخواست احضار سه وزیر به مجلس»، و «نخستین کنسرت اینترنتی در ایران» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه را به شمار می رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: