کد خبر: ۷۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - 25 May 2016
برای اولین بار در کشور با هدف ایجاد انضباط مالی و شفاف سازی عملکردها، پروژه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به صورت آزمایشی در بانک ملی ایران آغاز شد.
برای اولین بار در کشور با هدف ایجاد انضباط مالی و شفاف سازی عملکردها، پروژه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به صورت آزمایشی در بانک ملی ایران آغاز شد.

 این پروژه قرار است برای اولین بار در اداره امور شعب غرب تهران به صورت پایلوت اجرا شود که ضمن ایجاد انضباط مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمینه‌ساز رشد و بهره‌وری بیشتر این بانک را فراهم می‌کند.

در مراسم تبادل تفاهم‌نامه آغاز پروژه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران امور، روسای ادارات، مسئولان شعب بانک ملی ایران در غرب تهران و همچنین مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، محمدرضا حسین‌زاده سرپرست بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران در تمامی برنامه‌های تحول‌گرایانه کشور پیش‌رو بوده و خوشبختانه در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد نیز که از جمله دغدغه‌های مهم دولت محسوب می‌شود، پیشگام است.

وی با عنوان اینکه در بحث بودجه‌ریزی باید از سیستم سنتی به سوی سیستم های مدرن حرکت شود، ابراز داشت: برای تعامل و توسعه فعالیت‌ها با بانک‌های خارجی در فضای پسا‌تحریم چاره‌ای جز انضباط مالی و شفاف‌سازی فعالیت‌ها وجود ندارد.

حسین‌زاده گفت: باید به سمت مسیری حرکت شود که هر شعبه بانک ملی ایران همانند یک بانک، بودجه و اختیارات لازم را داشته باشد و در نهایت امکان سودآوری برای آن فراهم شود و قطعا بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد که اداره امور شعب غرب تهران در اجرای آن پیشقدم شده است، می‌تواند مسیر حرکتی جدیدی را برای بانکداری کشور فراهم سازد.

سید ولی اله فاطمی اردکانی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تشریح برنامه تحول این بانک با رویکرد بانکداری جامع ابراز داشت: برای اقدامات تحولی در توسعه بازار، اولین اقدام مهم بودجه است؛ از طرفی یکی از چالش‌های این موضوع عدم ارتباط مستقیم بین برنامه‌ها و بودجه بود که با اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد این مشکلات بر طرف شده و بودجه واحد‌ها بر اساس عملکرد‌ها و نرخ تمام شده پول تخصیص می‌یابد و تمامی اختیارات بودجه‌ای نیز هم زمان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های بانک ملی ایران در سال 95 ابراز داشت: حجم عملیات شعب باید با استفاده از ابزارها‌ی بانکداری نوین کاهش یابد و در نتیجه فرصت تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد شود و در همین راستا باید معیار رتبه‌بندی شعب تغییر کند؛ هدف بانک تغییر رویکرد از محصول محوری به مشتری محوری است.

در پایان مراسم تفاهمنامه پروژه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد توسط حسین‌زاده سرپرست بانک ملی ایران و رئیس اداره امور شعب غرب تهران (به عنوان مجری ) امضا و مبادله شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: