کد خبر: ۷۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 21 May 2016
رییس کل بانک مرکزی در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» برای عبور از بدقولی‌های آمریکا به بانک‌های اروپایی قول‌های بیشتری داد؛ تعهداتی چون اجرای استاندارد کمیته بال و اجرای استانداردهای «FATF» برای مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم.
  روزنامه جوان در شماره شنبه یکم خرداد در تشریح تیتر نخست، نوشت: رییس کل بانک مرکزی در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» برای عبور از بدقولی‌های آمریکا به بانک‌های اروپایی قول‌های بیشتری داد؛ تعهداتی چون اجرای استاندارد کمیته بال و اجرای استانداردهای «FATF» برای مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم.

این روزنامه با بررسی عنوان دانشجوی مسلمان با «دکتر سلام» غافلگیر کرد، آورد: در روزهایی که بسیاری از برنامه‌های رسمی دولت با «کمبود» استقبال‌کننده روبه‌رو است، یک جشن طنز سیاسی با «کمبود جا» برای استقبال‌کنندگان روبه‌رو می‌شود! «دکتر سلام» که سه سالگی‌اش را دیروز جشن گرفت، قصد دارد به دولت یازدهم بگوید «ما پرمخاطب‌ترین مجموعه طنز سیاسی- اجتماعی- تصویری در فضای مجازی هستیم. و اساس کارمان هم دانشجویی است، هرچند مخالفان تاکنون ما را یا بایکوت کرده‌اند یا به حاشیه برده‌اند.» فهم این معنا برای دولتمردان سخت نیست چرا که آنها خود به خوبی می‌دانند که «طنز» قوی‌ترین نوع نقد است و شاید به همین خاطر دیدن تصاویر حضور 10هزار نفری مخاطبان دانشجویی یک برنامه طنز سیاسی برایشان دشوار باشد، آن هم در روزهایی که صحنه برنامه‌های دولتی پر است از افراد رسمی دعوت شده یا به میدان آورده شده و محافظان کت و شلواری تابلو!
روزنامه جوان با درج عنوان توصیه‌های معیشتی مراجع به روحانی/ وعده‌های روحانی به مراجع، نوشت: روحانی که همچون سفر سمنان، ترجیح داده بود از قطار برای عزیمت به مقصد خود استفاده کند، در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استان قم قرار گرفت و پس از آن برای دیدار با مراجع به بیت آنان رفت. دیدارهایی که در آن محور مهم تمام تأکیدات مراجع به رئیس‌جمهور حل مشکل اشتغال و معیشت عمومی بود. مشکلاتی که مهم‌ترین مسائل مبتلا به جامعه است و روحانی رفع این مشکلات را جزو شعارهای تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست جمهوری قرار داده بود؛ روندی که در ادامه به برجام پیوند خورد و دولتی‌ها رفع این مشکلات را منوط به امضای توافق برجام عنوان می‌کردند اما پس از به ثمر نشستن برجام نیز گشایشی در این موضوع ایجاد نشد تا مراجع و علمای قم در دیدار خود با رئیس‌جمهور بر رفع این مشکلات تأکید کنند. 
گام بزرگ مقاومت در امن‌سازی زینبیه دمشق، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: در حالی که همه نگاه‌ها به حلب دوخته شده، تحولات میدانی مهمی در حومه دمشق در جریان است که می‌تواند به امن‌سازی بیشتر زینبیه و حومه پایتخت سوریه منجر شود. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این عملیات امن‌سازی بیشتر فرودگاه دمشق و مسیر منتهی به آن، یعنی منطقه «زینبیه» محسوب می‌شود. گروه‌های تروریستی هر از چندگاهی از این منطقه، منطقه زینبیه دمشق را با خمپاران هدف قرار می‌دادند. 
روزنامه جوان با انتخاب عنوان فروش فیلم فاسد با مهر تأیید «فجر»، آورد: جشنواره فیلم فجر اصلی‌ترین جشنواره سینمای ایران است و نام ارزشمند «فجر» در افکار عمومی به معنای مهر تأییدی بر محتوای آثار به نمایش در آمده در جشنواره است، اما در عمل و برخلاف تصور عمومی، جشنواره فجر سال‌هاست که نظارت اخلاقی‌اش را برمحتوای سینما کم‌رنگ کرده، به طوری که فیلم‌های فجر حتی مردم را به فساد دعوت می‌کنند! این وضعیت نابهنجار فرهنگی باعث اعتراض‌های زیادی شده است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان کشور می‌فرمایند: «وقتی که ما در جشنواره فجرمان فیلم‌هایی نشان داده می‌شود که اصلاً سوق می‌دهد مردم را به سمت این مفاسد اجتماعی، در واقع فرهنگسازی ضد این جهت را داریم انجام می‌دهیم؛ باید مراقبت بشود، باید به اینها توجه بشود.»
«جمعیت گم شده در بازی آماری!» و «اشتباه مرگبار پزشکی در عمل پای چپ به جای پای راست!» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: