کد خبر: ۷۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 21 May 2016
فعالیت‌های تروریستی گروه داعش موج ویرانگری را در مقصد‌های توریستی جهان به راه انداخته است؛ مقاصدی که هر کدام یکی از پرترددترین کشورها در تابستان‌های گذشته بوده‌اند.
فعالیت‌های تروریستی گروه داعش موج ویرانگری را در مقصد‌های توریستی جهان به راه انداخته است؛ مقاصدی که هر کدام یکی از پرترددترین کشورها در تابستان‌های گذشته بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با توجه به گسترش فعالیت‌های گروه ترویستی داعش در کشورهای حوزه مدیترانه نشریه اینترنتی سان لیستی از کشورهایی را منتشرکرده که زمانی در ابتدای لیست گردشگران انگلیسی بوده‌اند اما طی تابستان پیش رو دیگر مقصد امنی برای گردشگران نخواهند بود.

ترکیه

بیش از دو میلیون انگلیسی هر سال به این کشور سفر می‌کنند. در حالی که اکثر نقاط این کشور مناطق بسیار امنی هستند اما برخی گروه‌های تروریستی از جمله داعش در آن فعالیت می‌کنند. بر اساس برخی گزارش‌ها 3000 تن از اعضای داعش اکنون در ترکیه فعال هستند. در همین حال اخیرا این گروه تروریستی توانسته مناطقی را در شمال سوریه اشغال کند به این ترتیب داعش اکنون تنها چندین مایل با ترکیه فاصله دارد.

مصر

900 هزار انگلیسی هر ساله از این کشور بازدید می‌کنند با این حال مصر از جمله کشورهایی است که از تهدید تروریسم رنج می‌برد. طی ماه‌های اخیر چندین بمب‌گذاری از جمله در قاهره رخ داده است و علاوه بر آن تهدیداتی علیه گردشگران خارجی و غربی در این کشور منتشر می‌شود. گروه داعش توانسته با همکاری برخی از گروه‌های تروریستی مصری مامنی برای خود در صحرای سینا ایجاد کند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تعداد این حملات تروریستی طی تابستان افزایش یابد.

یونان

حدود دو میلیون انگلیسی هر سال به یونان سفر می‌کنند. اما طی یک سال اخیر حدود 30 هزار پناهجو از خاورمیانه و آفریقا وارد این کشور شده‌اند در حالی که انتظار می‌رود این تعداد طی ماه‌های آینده افزایش یابد. مقامات جزیره کوس می‌گویند، تنها طی چند روز اخیر حدود 1200 مهاجر را در آب‌های این جزیره نجات داده‌اند. ناظران می‌گویند، این کشور این روزها صحنه خوابیدن پناهجویان در خیابان‌ها و گدایی آن‌هاست.

تونس

با وجود حضور سنگین گروه‌های تروریستی و حامیان داعش بیش از 420 هزارانگلیسی سال گذشته به تونس سفر کردند. این در حالی است که اکنون تنها چند ماه از حمله سه مرد مسلح به موزه ملی این کشور و کشته شدن 20 تن طی آن می‌گذرد. تحلیلگران می‌گویند با وجود اینکه تونس فاصله بسیاری با سوریه دارد اما یکی از کشورهای بسیار نزدیک با داعش محسوب می‌شود که حامیان بسیاری برای این گروه تروریستی دارد. گفته می‌شود شهروندان تونسی بیش از شهروندان هر کشور دیگری برای مبارزه در کنار داعش به عراق و سوریه سفر می‌کنند.

ایتالیا

بیش از دو ونیم میلیون تن از شهروندان انگلیسی سالانه به ایتالیا سفر می‌کنند اما این کشور اکنون به یکی از مقاصد مهم مهاجران آسیایی و آفریقایی تبدیل شده است. تنهها طی یک سال گذشته بیش از 170 هزار پناهجو وارد مرزهای ایتالیا شده‌اند که 42 هزار نفر از آن‌ها سوری بوده‌اند. طی سال جاری تا کنون حدود 9000 تن که اکثر آن‌ها را لیبیایی‌ها تشکیل می‌دادند وارد این کشور شده‌اند. این نگرانی وجود دارد که داعش از تعداد بالای پناهجویان در این کشور برای اعزام عوامل خود سوءاستفاده کند.

در این میان از لیبی، سوریه، عراق و بیشتر نقاط لبنان به عنوان مناطق ورود ممنوع برای شهروندان انگلیسی یاد شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: