کد خبر: ۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 18 May 2016
نمایندگان مجلس طی مصوبه‌ای دولت را موظف به پیگیری اقدامات حقوقی در مقابل نقض تعهدات آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران کردند. کارشناسان حقوقی که در مجلس نهم فعالیت دارند معتقدند که این مصوبه از نظر حقوقی دارای اشکالاتی است و به نظر می‌رسد که مشکل بتوان آن را اجرا کرد آن هم در شرایطی که آمریکا در ایران اموالی برای مصادره ندارد.
 روزنامه ابتکار در شماره چهارشنبه 29 اردیبهشت در تشریح تیتر یک، نوشت: نمایندگان مجلس طی مصوبه‌ای دولت را موظف به پیگیری اقدامات حقوقی در مقابل نقض تعهدات آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران کردند. کارشناسان حقوقی که در مجلس نهم فعالیت دارند معتقدند که این مصوبه از نظر حقوقی دارای اشکالاتی است و به نظر می‌رسد که مشکل بتوان آن را اجرا کرد آن هم در شرایطی که آمریکا در ایران اموالی برای مصادره ندارد.

این روزنامه با اشاره به عنوان هیات رئیسه فراکسیون «امید» انتخاب شد، آورد: دومین نشست هم اندیشی منتخبان فراکسیون امید جهت انتخاب رییس و هیات رییسه موقت شورای مرکزی این فراکسیون برگزار شد. در بخش نخست دومین نشست هم‌اندیشی منتخبان فراکسیون امید ابتدا کلیات اساسنامه این فراکسیون به رای گذاشته شد که با رای اکثریت اعضای حاضر در این جلسه به تصویب رسید و در ادامه جزییات این اساسنامه نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. در جریان بررسی جزییات اساسنامه فراکسیون، پیشنهاد شد تعداد اعضای هیات‌رییسه فراکسیون به دلیل شمار بالای اعضای فراکسیون امید از 5 نفر که در اساسنامه اولیه آمده بود به 9 نفر افزایش یابد. سپس، انتخاب‌رییس و هیات‌رییسه موقت این فراکسیون در دستور کار قرار گرفت. در جریان رای‌گیری برای انتخاب رییس‌موقت فراکسیون با توجه به اجماع عموم حضار روی انتخاب محمدرضا عارف؛ رییس جلسه نام او را به عنوان تنها نامزد ریاست فراکسیون اعلام کرد و اعضای جلسه عارف را به عنوان رییس‌موقت فراکسیون امید برگزیدند و غلامرضا تاج‌گردون، محمدرضا تابش، احمد مازنی، الیاس حضرتی، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، محمد علی وکیلی و علی نوبخت به عنوان 8 عضو هیات‌رییسه انتخاب شدند.
دیپلماسی پیگیر ظریف در وین، از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است، در تشریح این خبر می خوانیم: در آستانه نشست روز سه‌شنبه گروه بین‌المللی حمایت از سوریه، وزیر خارجه ایران شامگاه دوشنبه وارد وین شد و در بدو ورود با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. به گزارش ایرنا، دیدار محمدجواد ظریف با فدریکا موگرینی، در شامگاه دوشنبه در هتل محل اقامت آقای ظریف صورت گرفت و دو طرف درباره اجرای برجام و سوریه قبل نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه گفت‌وگو کرده‌اند. ظریف ضمن این دیدار به ایرانا گفت که در حاشیه نشست سوریه، با وزیر خارجه آمریکا و دیگر وزیران حاضر در وین دیدارهایی خواهد داشت و «ضرورت رعایت تعهدات آمریکا در موضوع برجام» را پیگیری خواهد کرد.
این روزنامه با انتخاب عنوان 20 درصد سالمند در سال 2050، می نویسد: پروفسور محمدتقی شیخی، استاد دانشگاه الزهراء تهران با بیان اینکه پدیده سالمندی به همراه پیشرفت تکنولوژی در جهان اتفاق می‌افتد، گفت: طی سال‌های گذشته به دنبال دستیابی به واکسن‌های مختلف و پیشرفت‌های شگرف در حوزه بهداشت و درمان، طول عمر و امید به زندگی افراد افزایش یافته و خردسالان آن دوران شانس ادامه حیات پیدا کردند که آن افراد هم اکنون در قالب جمعیت سالمند یعنی سنین بالای 65 سال و یا در شرف سالمندی قرار دارند. وی با بیان اینکه 8.3 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند، تاکید کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که این عدد در سال 2050 به 20 درصد خواهد رسید. پس نیاز است که سیاستگذاری های مورد نیاز برای مقابله با این بحران انجام شود و کشور خود را برای ظهور این پدیده به نحوی شایسته آماده نماید.
روزنامه ابتکار با درج عنوان مردم باغیرت ایران فریب شانتاژها را نمی‌خورند، نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر روز گذشته در دو دیدار جداگانه با اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگران و اعضای شورای مرکزی اصلاح‌طلبان استان کهکیلویه و بویراحمد، با تاکید بر حساسیّت منطقه، مخصوصاً در بعد امنیتی، مردم ایران را فهیم با غیرت ملی و صاحب اندیشه‌های متعالی مکتب اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: این ملت را نمی‌توان با شانتاژها و ظاهرسازی‌ها، فریب داد و شاهد بودیم مردم وقتی عملکرد ضعیف برخی را به رغم حمایت قبلی بعضی روحانیون دیدند، مسیر را اصلاح و در انتخابات اخیر آنها را برکنار کردند.وی خطاب به ایثارگران، گفت: شما با اراده و امید و با توکل بر خدا در مقابل ناملایماتی که می‌بینید، صبور باشید و بدانید که خدا با صابران است.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «فصل نوینی در روابط تهران و پاریس آغاز شده است» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «زمین کشاورزی به این قانون نیاز دارد» نوشته سید علی محقق را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: