کد خبر: ۷۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 17 May 2016
بانكداري ايراني -مردان دوران سخت بیمه مرکزی چنان کم و انگشت شمارند که وزارت اقتصاد و دارایی مجاب شد رییس پیشین بیمه را از بانک ملی به آنجا بکشاند.
 بانكداري ايراني  -صنعت بیمه بعد در چند  هفته گذشته چنان مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که  حجم سنگین اخبار نهایتا بر سر مدیریت  بیمه خراب شده و تکانه‌های انتشار خبرهای هدفدار از سوی برخی گروه های سیاسی  نهایتا صنعت بیمه را زیر و رو کرد.

به گزارش  بانكداري ايراني  ، این رخدادها ،  دو وجهه  پنهان از صنعت بیمه را هویدا کرد  در وجهه نخست باید گفت که مردان دوران سخت بیمه مرکزی چنان کم و انگشت شمارند که وزارت اقتصاد و دارایی مجاب شد رییس  پیشین بیمه را از بانک ملی به آنجا بکشاند. هرچند در گمانه زنی های نخست ، افرادی دیگری نیز برای ریاست بیمه مرکزی مطرح شدند اما در نهایت طیب نیا چاره‌ای ندید که رییس قبلی را به کار بگمارد تا این کشتی طوفان زده را هدایت کند،  البته کارشناسان  اقتصادی که بر مدیریت همتی اشراف دارند  معتقدند که نوع تعامل  همتی با دیگران ،  نقطه قوت وی برای این  انتخاب از سوی طیب‌نیا بود. 

وجهه دیگر این اتفاقات ، عکس العمل بازیگران خارج از حوزه صنعت بیمه است . به دلیل هجمه زیاد علیه بیمه مرکزی ، کار به جایی رسید  که عملکرد بیمه مرکزی در ماههای گذشته نیز  قربانی این عداوت‌ها شد در آخرین واکنش وزیر بهداشت دولت یازدهم نیز به مدیریت گذشته  بیمه مرکزی  تاخته و اظهار امیدواری در بهبودی  شرایط  کرد.

 این سخنان  نشان از آن دارد که دولت، چندان رضایتی از مدیریت سابق بیمه مرکزی نداشته و این فرصت ناخواسته ایجاد شده است تا تحولاتی صورت گیرد. حال ،  با وجود اینکه مجلس در حال بررسی  نیم بند و تحقیق و تفحص از  عملکرد بیمه مرکزی است و ممکن است هجمه‌ها علیه بیمه مرکزی در آینده زیاد شود بهتر نیست که اتفاقات گذشته فراموش شده و به آینده این صنعت اندیشید. علاوه بر این،  کسانی که خود این فضا را بوجود آوردند در گوشه به تماشای این صحنه‌گردانی خود نشسته اند،  لذا در روزهای اخیر حلقه مفقوده صنعت بیمه "سکوت"   است که امید می رود با ریاست جدید این مهم همه‌گیر شود. تا اجازه  عملکرد مثبت به مدیریت  جدید داده شود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: