کد خبر: ۷۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 16 May 2016
در فاصله یک روز تا برگزاری دومین همایش فراکسیون امید، کمیته پنج‌نفره تعامل که از سوی این فراکسیون مأمور تنظیم جلسه‌ای برای مذاکره با نمایندگان فراکسیون اصولگرایان شده، تلاش‌های خود برای رسیدن به نتیجه را ادامه می‌دهد.
مروزنامه شرق در شماره دوشنبه 27 اردیبهشت در تشریح تیتر یک، نوشت: در فاصله یک روز تا برگزاری دومین همایش فراکسیون امید، کمیته پنج‌نفره تعامل که از سوی این فراکسیون مأمور تنظیم جلسه‌ای برای مذاکره با نمایندگان فراکسیون اصولگرایان شده، تلاش‌های خود برای رسیدن به نتیجه را ادامه می‌دهد.

این روزنامه با اشاره به عنوان دعوت مینو خالقی به دادستانی، آورد: موضوع مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان، هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. در تازه‌ترین تحول، دادستان تهران اعلام کرده از مینو خالقی دعوت کرده است تا درباره ادعای بازنشرشدن تصاویرش از صفحه‌ فردی ضدانقلاب، توضیح دهد. عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز گذشته به ضرورت حمایت از حریم خصوصی اشخاص اشاره کرد و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی بدون اجازه آنها را از این جهت قابل‌پیگرد دانست و درخصوص ادعای بازنشرشدن این تصاویر از صفحه‌ فردی ضدانقلاب، اعلام کرد: «خانم مینو خالقی برای اخذ توضیح در این زمینه دعوت شده است».

کدهای «آشنا»، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: «حسام‌الدین آشنا»، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری، نکات تازه‌ای را درباره حمله به سفارت عربستان طرح کرده است. او به تازه‌ترین شماره ماهنامه «اندیشه پویا» گفته: «در سال گذشته اتفاقی در این شهر افتاد. عده‌ای بی‌محابا به طرف سفارت عربستان هجوم بردند. این پرونده توسط مقامات و مراجع ذی‌صلاح رسیدگی شد. در این رسیدگی‌ها مقصر معلوم شد؛ قاصر، آمر و مأمور همه معلوم شدند. مشخص شد که کی‌به‌کی و چی‌به‌چی است. خلاصه اینکه تکلیف معلوم و مشخص شد که عده‌ای کوتاهی کردند و آن کوتاهی، برای کشور بسیار گران تمام شد».

این روزنامه با انتخاب عنوان امروز شریک مورد‌ اعتماد جامعه بین‌المللی هستیم، می نویسد: حسن روحانی روز گذشته در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» با تأکید بر اینکه امروز ایران شریک مورد ‌اعتماد جامعه بین‌المللی است و کشورهای جهان برخلاف تبلیغات دشمنان از هر نظر به شرایط ایران اعتماد دارند، افزود: «ایران هیچ‌گاه از شرایط ناآرام و ناامن همسایگان خود سوءاستفاده نکرده و پیوسته به کشورها و مردم منطقه کمک کرده است. چگونگی روابط اقتصادی ما با هر کشوری، می‌تواند معیار،
روزنامه شرق با درج عنوان مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، نوشت: آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه در کنفرانس بین‌المللی «همصدا با اقصی» که در راستای حمایت از انتفاضه سوم ملت فلسطین و در مجموعه فرهنگی و هنری ایوان شمس برگزار شد، گفت: مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است، همان‌طور‌که امام راحل از قبل از انقلاب اسلامی و در طول تشکیل جمهوری اسلامی این مسئله را با صدای بلند و رسا به تمام دنیا اعلام کردند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «دبیرکل اتحاد ملت: عارف گزینه ما برای ریاست مجلس است»، «نقش ایران در انتخاب دبیرکل جدید سازمان‌ ملل»، «حداد عادل: در تهران باختیم ولی نان به نرخ روز خور نبودیم»، «نویسنده و منتقد مطرح مدیر نمایشگاه کتاب به‌همراه سفیر مکزیک در «شرق»» و «عوامل انحراف انسان‌های هدایت‌نشده» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «نقض استقلال بانک مرکزی در مجلس نهم» نوشته علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی را به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: