کد خبر: ۷۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 13 May 2016
مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از مشخص شدن ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع خبرداد.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از مشخص شدن ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع خبرداد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت نفت، علی زیار اظهار کرد: افزون بر ١٠ قلم کالای اساسی تعریف شده در وزارت نفت، ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع نیز مشخص شده است.

وی، هدف اصلی از اجرای پروژه بزرگ بومی‌سازی ١٦ گروه کالاهای مورد نیاز صنعت پالایش، انتقال و توزیع را، در اختیار گرفتن بازار ساخت تجهیزات صنعت نفت در منطقه اعلام کرد.

مدیربازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهارداشت: شرکت های خارجی در بازار ایران بیشتر به دنبال فروش کالاهایشان هستند تا مشارکت در ساخت، در حالی که سیاست و اولویت این شرکت انتقال دانش و بومی‌سازی است.

به گزارش شانا ، وی ادامه داد: این کالاها به تفکیک در بخش مکانیک شامل تجهیزات ثابت و دوار، تجهیزات مربوط به برق، ابزاردقیق و مخابرات، اقلام مربوط به مواد شیمیایی و کاتالیست ها تقسیم‌بندی شده است.

زیاراین نکته را نیز گفت که در کشور متولی برای معرفی سازندگان و کالاهای ایرانی به مصرف‌کنندگان خارجی وجود ندارد.

وی گفت: ما در ساخت بعضی تجهیزات و کالاها به بلوغ رسیده و دارای مزیت رقابتی هستیم، بنابراین باید برای این دسته از سازندگان داخلی زمینه حضور در بازارهای خارجی را مهیا کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: