کد خبر: ۶۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 05 May 2016
معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص یارانه صادراتی برای گوشت مرغ و لبنیات خبر داد.
عبدالمهدی بخشنده با اشاره به اینکه کشور در زمینه تولید پروتئین های دامی خودکفاست، گفت: در حوزه تولید گوشت مرغ باید برای صادرات این محصول به بازارهای منطقه ای و جهانی برنامه ریزی کنیم و برای رقابت پذیری این محصول در بازار صادراتی مبلغی یارانه به دولت پیشنهاد شده است که پس از تصویب ابلاغ و اجرا می شود. 

وی افزود: برای رفع مشکل دامداران و رونق صادرات نیز مبلغی را به عنوان یارانه صادراتی پیشنهاد کردیم که وزیر جهاد کشاورزی برای تصویب آن در دولت در حال پیگیری است. 

معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: چنانچه اختصاص یارانه صادراتی به لبنیات و محصولات دامی در دولت تصویب شود کمک بزرگی به دامداران خواهد بود تا از وارد شدن ضرر و زیان بیشتر به آنها جلوگیری شود. 

بخشنده افزود: سال گذشته 500 تا 600 میلیون دلار محصولات لبنی صادر شد اما با افزایش قیمت ها و دستمزدها تولید کنندگان و صادر کنندگان با مشکلات مواجه شدند. 

وی تاکید کرد: یارانه صادراتی در بیشتر کشورهای جهان به منظور حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی پرداخت می شود بنابراین در صورت تصویب کمکی برای دامداران است. 

معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت : عدد نهایی یارانه صادراتی گوشت مرغ و لبنیات پس از تصویب در هیئت دولت اعلام و ابلاغ می شود.
برچسب ها: صادرات ، گوشت ، لبنیات ، مرغ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: