کد خبر: ۶۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 05 May 2016
همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر 29 تن از کارگران نمونه از بخش های مختلف صنعتی جزیره قشم با حضور امام جمعه شهرستان قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و فرماندار شهرستان قشم تجلیل شدند.
امام جمعه شهرستان قشم در مراسم تجلیل از کارگران نمونه در تالار وحدت شهر قشم، گفت: خلیج فارس یک ظرفیت مهم اقتصادی و ایجاد اشتغال است و شایسته نیست به راحتی از این فرصت عبور کنیم و شاهد بیکاری ساکنان این آبراه مهم در کشورمان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار با اشاره به مستندات مهم تاریخی و بین المللی خلیج فارس اعلام کرد: دشمنان نظام اسلامی به هیج وجه قادر نخواهند بود نام خلیج فارس را تحریف کنند و مسئولان باید به جای ورود به بازی سیاسی تغییر نام خلیج فارس، از این ظرفیت مهم خدادادی برای ایجاد اشتغال و توسعه همه جانبه به نحو شایسته استفاده کنند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید و کارگزاران دولت یازدهم در قشم با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور راهکار مناسبی برای تولید نیروهای متخصص در راستای اقتصاد مقاومتی در کل جزیره قشم برنامه ریزی کرده اند.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: مشکل مسکن و معیشت کارگران و محرومان هم با ایجاد اشتغال پایدار و حمایت قانونی از نیروهای کارگری قابل حل است و امیدواریم گام های موثری در رفع مشکلات مسکن و معیشت این قشر زحمتکش برداشته شود.

وی با اشاره به بوسه زدن پیامبر اعظم (ص) بر دست کارگران، گفت: پیام اصلی این اقدام مهم پیامبر رحمت (ص) نشان از جایگاه ارزنده دستان تلاشگرانی دارد که چرخ تولید و توسعه جوامع مختلف بشری را به حرکت در می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار، تعریف دقیق جایگاه مشاغل در منطقه آزاد قشم و ارائه تسهیلات به جوانان جویای کار را در کنار آموزش های فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: آموزش کارگران متخصص باید براساس نیاز صنایع منطقه آزاد قشم برنامه ریزی شود تا شاهد رونق اقتصادی و توسعه پایدار براساس اقتصاد مقاومتی در این منطقه باشیم.

در پایان مراسم از 29 کارگر نمونه که در بخش های مختلف خدماتی، صنعتی، تجاری و گردشگری موفق به کسب عنوان کارگر نمونه شده بودند با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: