کد خبر: ۶۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 05 May 2016
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید روز چهارشنبه با حضور در همایش اقتصادی خانه آسیا وابسته به وزارت امور خارجه ، فرصت های جدید سرمایه گذاری و تجارت بین ایران و اسپانیا را تشریح كرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید روز چهارشنبه با حضور در همایش اقتصادی خانه آسیا وابسته به وزارت امور خارجه ، فرصت های جدید سرمایه گذاری و تجارت بین ایران و اسپانیا را تشریح كرد.

به گزارش ایرنا ، «محمدحسن فدایی فرد» در حضور دهها تن از نمایندگان شركت ها و بانك های اسپانیا و رایزنان بازرگانی سفارتخانه های خارجی مقیم مادرید با اشاره به روابط حسنه تاریخی و حجم 5 میلیارد یورویی مبادلات اقتصادی و تجاری بین دوكشور تا قبل از وضع تحریم ها، اجرایی شدن برجام را نقطه عطف جدیدی برای احیاء و توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی دانست.

وی در این رابطه به توضیح ظرفیت های گسترده همكاری بین شركت ها و صنایع دو كشور بخصوص در پروژه های مختلف زیربنایی شامل نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و احداث فرودگاه و هتل و راه آهن پرداخت. 

فدایی فرد سپس به برخی از ویژگی های بازار ایران از جمله جمعیت جوان و تحصیلكرده، بازار 80 میلیونی كشور و 400 میلیونی كشورهای همجوار، امنیت و ثبات سیاسی، سود بالای سرمایه گذاری، وجود قوانین مناسب در حمایت از سرمایه گذاران توأم با تضمین دولتی اشاره و تأكید كرد، طرح های سرمایه گذاری ایران بر دو محور اساسی تأمین منابع مالی و انتقال فناوری نوین از سوی سرمایه گذاران استوار است. 

سفیر كشورمان با یادآوری اظهارات اخیر مقامات آمریكایی مبنی بر پایبندی به تعهدات برجام و عادی شدن مسیر همكاری اروپایی ها با ایران، ابراز امیدواری كرد بانك های و موسسات اعتباری اسپانیایی، فرصت را مغتنم شمرده و از صنایع و سرمایه گذاران حمایت كنند. 

در این همایش، «خاویر سانگرو» مدیركل روابط اقتصادی بین المللی وزارت امورخارجه اسپانیا نیز با اشاره به پیشگام بودن اسپانیا در زمینه احیاء روابط اقتصادی و تجاری با ایران از قبل از اجرای برجام و سفر وزیرخارجه و دوتن دیگر از وزرای اقتصادی دولت اسپانیا در رأس یك تیم اقتصادی بزرگ در شهریورماه سال گذشته به تهران، آمادگی اسپانیا را در احیای روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران به سطح قبل از دوره تحریم ها اعلام داشت.

از سوی دیگر، خانم «مارتا بلانكو» مدیركل تور اسپانیا (سازمان ملی گردشگری اسپانیا) وابسته به وزارت صنایع، انرژی و گردشگری این كشور با توجه به زمینه های همكاری بین دو كشور در بخش توریسم و تسهیل سفر گردشگران و با اشاره به افزایش 11 درصدی سفر گردشگران ایرانی به اسپانیا، پیش بینی كرد تبادل گردشگر بین دوكشور به روند فزاینده خود طی سالهای آتی ادامه دهد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: