کد خبر: ۶۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 24 April 2016
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فعاليت در بخش هاي صنعت و معدن، بازرگاني و خدمات، ترانزيت و حمل و نقل، عمران و زيربنايي، گردشگري از فرصت هاي سرمايه گذاري در اين شهرستان هستند.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حامدعلي مباركي در ديدار با مشاور معاون وزير خارجه كشورمان افزود: منطقه آزاد چابهار با 140 كيلومتر مربع وسعت و 9 پيكره آماده هرگونه سرمايه گذاري خارجي و داخلي است و از هيچ كوششي براي فراهم كردن زيرساختها دريغ نمي كند.

مباركي گفت: منطقه آزاد چابهار در دولت تدبير و اميد ميزبان هيات هاي متعدد خارجي بوده است كه اين نشان از اهميت بالاي چابهار براي كشورهاي منطقه است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار نزديكترين بندر به بازارهاي آسياي ميانه و افغانستان است و نقش مهمي براي ترانزيت و حمل و نقل كالا ايفا مي كند.

راه اندازي نمايشگاه دائمي اسناد تاريخي ديپلماسي ايران در چابهار
در ادامه اين ديدار مشاور معاون وزير خارجه گفت: 29 دفتر و نمايندگي وزارت خارجه در مناطق مختلف و مراكز استانهاي كشور نقش موثري در جذب سرمايه گذاري و توسعه روابط خارجي دارند.
محمد رضايي افزود: راه اندازي دفاتر وزارت خارجه سبب توسعه مناسبات اقتصادي استانها و مناطق آزاد با كشورهاي همسايه، منطقه و جهان است.

 رضايي گفت: اين نمايندگي ها در راستاي ارايه خدمات كنسولي و صدور رواديد فرودگاهي نقش مهمي دارند.
وي افزود: پيشنهاد راه اندازي نمايشگاه دائمي اسناد تاريخي ديپلماسي ايران در سفر به چابهار داده شده است و در صورت تحقق مي تواند مورد استفاده دانشجويان، فرهيختگان و گردشگران داخلي و خارجي قرار گيرد.

رضايي ادامه داد: شوراي روابط خارجي در منطقه آزاد چابهار داير شده است كه اين شورا مي تواند جهت تسريع بخشي به روابط كمك شاياني كند.
مشاور معاون وزير خارجه از همكاري و زحمات منطقه آزاد چابهار با نمايندگي وزارت خارجه در اين شهرستان قدرداني كرد.

استقبال سرمايه گذاران خارجي براي بازديد از چابهار
رئيس دفتر نمايندگي وزارت خارجه در چابهار نيز در اين نشست گفت: اين شهرستان با موقعيت جغرافيايي راهبردي در كنار آبهاي آزاد، نقطه اتصال كريدور شرق ايران به آبهاي اقيانوسي است.
حميدرضا طوسي افزود: 86 هيات، شركت و سرمايه گذار خارجي با هماهنگي وزارت خارجه در طول سه سال اخير از فرصت هاي تجاري، اقتصادي و گردشگري چابهار ديدن كردند.
طوسي گفت: دفتر نمايندگي وزارت خارجه در چابهار تلاش زيادي براي جذب سرمايه گذاري كشورهاي همسايه و منطقه كرده است.

چابهار تنها بندراقيانوسي كشور و سرزمين موج و مرجان با 13هزار و 161 كيلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.

اين شهرستان زيبا و ساحلي در منطقه مكرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است و تا زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان 645 كيلومتر فاصله دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: