کد خبر: ۶۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 12 April 2016
بانکداری ایرانی – نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه کل کشور با افزایش سرمایه دولت تا سقف 50 هزار میلیارد ریال در سه بانک کشاورزی ملی و سپه موافقت کردند.
بانکداری ایرانی – نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه کل کشور با افزایش سرمایه دولت تا سقف 50 هزار میلیارد ریال در سه بانک کشاورزی ملی و سپه موافقت کردند.

 مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به تبصره‌های الحاقی لایحه بودجه 95 کل کشور مصوب کرد به منظور افزایش سرمایه بانک‌های کشاورزی، ملی، و سپه به بانک مرکزی اجازه داده می‌شود هزینه‌های تامین مالی منابعی که از محل تسهیلات و خطوط اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک‌های مسئول تا پایان سال 1394 محاسبه و در حساب‌ها ثبت شده را تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال به حساب افزایش سرمایه‌ی دولت در آن بانک‌ها منظور کند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 95 در بخش تبصره‌های الحاقی بانک‌ها را موظف کردند 2 درصد از دریافتی هایشان ناشی از تراکنش‌های نظام بانکداری الکترونیک را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

 برابر مصوبه مجلس کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری که در چارجوب نظام بانکداری الکترونیک فعالیت دارند موظفند 2 درصد درآمد حاصل دریافتی بابت تراکنش‌ها در نظام بانکی الکترونیک را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. معادل مبلغ واریزی تا سقف مبلغ 3 هزارو 650 میلیارد ریال به مصرف می‌رسد.

نمایندگان مجلس در مصوبه دیگر خود تصمیم‌گیری در خصوص اجرایی شدن اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، احکام قوانین مالیاتی رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و همچنین الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را به دلیل ابهامات برای تصمیم‌گیری مجدد به کمیسیون تلفیق بودجه 95 ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین سقف مانده تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی، رشد این مبلغ را 15 هزار میلیارد ریال برای سال جاری تصویب کرد.

 با تصویب مجلس بانک ملی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد 15 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و رشد مبلغ مذکور را به تفکیک بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تقسیم کند.

سهم هر یک از این دو سازمان حمایتی بعداً در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: