کد خبر: ۶۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 09 April 2016
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان دوره معاملات روزی جاری با کاهش 98.68 واحدی مواجه شد و به عدد 80 هزار و 654 واحد رسید.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان دوره معاملات روزی جاری با کاهش 98.68 واحدی مواجه شد و به عدد 80 هزار و 654 واحد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان  دوره  معاملات روزی جاری درحالی به کارخود به اتمام رساند که با کاهش 98.68 واحدی مواجه شد و به عدد 80 هزار و 654 واحد رسید.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران از 2 میلیاد ریال فراتر رفت  که ناشی از دست به دست شدن 1 میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 96 هزار نوبت خرید و فروش بود. 

این گزارش می افزاید شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 1 واحد به عدد 13 هزار و 802 واحد را تجربه کرد
.

لازم به ذکر است، شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1 واحد به عدد 11 هزار و566 واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 10 واحد افزایش به عدد 93 هزار و 27 واحد رضایت داد، و شاخص بازار اول با کاهش  10 واحدی به رقم 56 هزار و 886 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 17 واحد به عدد 173 هزار و 726 واحد دست یافت.

گفتنی است نمادهای فملی، پارسان، اخابر، وغدیر با اعمال منفی و نماد خساپا، خودرو، شبندر با اعمال مثبت موجب رونق بازار شدند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات خود با افزایش 4.60 واحدی به عدد  811 هزار و 60 واحد دست یافت.  

بر همین اساس تعداد 316 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد ریال در 39 هزار  نوبت معاملاتی دست به دست شد.

**بسترسازی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بازار سرمایه

در هیمن راستا همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اقتصادمقاومتی ارتباط مستقیمی با بازارسرمایه دارد افزود: مردمی سازی اقتصاد، تولیدگرایی، تامین مالی و ایجاد شرکت های دانش بنیان سه اصلی هستند که باید تا پایان سال محقق شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه در تولیددانش بنیان، از عوامل مهم و ضروری است اظهار کرد: بازار سرمایه باید به این اصل توجه ویژه ای داشته باشد و بازار سرمایه باید برای این اصل کاری انجام دهند.

دارابی با اشاره به اینکه بازارسرمایه، مهمترین سرمایه اقتصاد است یادآورشد: این اصل یک الزام است و تعاونی ها، باید نهادهای مردمی را وارد این بازار کنند.

کارشناس اقتصادی بازار سرمایه و کارگزار بورس در ادامه اظهار امیدواری کرد: انتظار می رود تا پایان سال جاری، بسترلازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بازار سرمایه ایجاد شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: