کد خبر: ۶۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
وزیر امور خارجه با تاکید بر این که ایران باثبات ترین و دمکراتیک ترین کشور غرب آسیا است از بازرگانان نیوزیلند برای حضور و سرمایه گذاری در بازار بزرگ ایران دعوت کرد.
 وزیر امور خارجه با تاکید بر این که ایران باثبات ترین و دمکراتیک ترین کشور غرب آسیا است از بازرگانان نیوزیلند برای حضور و سرمایه گذاری در بازار بزرگ ایران دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، نشست شورای بازرگانی خاورمیانه نیوزیلند صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در ولینگتون پایتخت این کشور برگزار شد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران در این نشست که به تشریح ظرفیت های اقتصادی ایران پرداخت.
ظریف منابع انسانی پیشرفته، امکانات ارتباطی و حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، علوم پیشرفته و نانوتکنولوژی، نفت و گاز و پتروشیمی را از جمله مهم ترین ظرفیت های ایران برشمرد و از بازرگانان زلاندنو برای حضور و سرمایه گزاری در بازار بزرگ ایران دعوت کرد.

در ادامه این نشست که با حضور سفرای دو کشور، استوارت جرمن رییس شورای بازرگانی نیوزیلند ، چارلز فاینی رییس آموزش و هماهنگ کننده و جمعی از اعضای این شورا برگزار شد، راه های گسترش روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
هریک از اعضای شورای بازرگانی نیوزیلند نیز دیدگاه ها و ملاحظات خود درباره زمینه های همکاری دو کشور و فرصت ها و چالش های فراروی آن را مطرح و طرف ایرانی در هر مورد توضیحات لازم ارائه کرد. 

در این نشست، همچنین سفرای دو کشور دیدگاه های خود را در خصوص روابط اقتصادی و تجاری تهران و ولینگتون ارائه کردند.
این نشست در هتل اینترکنتینتال ولینگتون محل اقامت وزیر امور خارجه ایران برگزار شد.
ظریف قرار است پس از این نشست با جان کی نخست وزیر نیوزیلند دیدار و گفت و گو کند.
وی همچنین در این سفر دو روزه در کنفرانسی که از سوی موسسه امور بین الملل نیوزیلند برای نخبگان این کشور برگزار می شود امروز سخنرانی و با خبرنگاران چند رسانه گفت وگو می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: