کد خبر: ۶۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
عضو هیئت رییسه فدراسیون والیبال، علت زیاد شدن حواشی این رشته ورزشی را، کم در نظر گرفتن جرایم برای فرد خاطی دانست.

عضو هیئت رییسه فدراسیون والیبال، علت زیاد شدن حواشی این رشته ورزشی را، کم در نظر گرفتن جرایم برای فرد خاطی دانست.

مسعود صالحیه :در خصوص حاشیه‌های اخیر والیبال اظهار کرد: "اگر از ابتدای بروز این اتفاقات، برای فرد خاطی جرایم سنگین در نظر گرفته می‌شد، اکنون شاهد هرچه بیشتر حاشیه‌ها نبودیم و خانواده والیبال به این مشکل دچار نمی‌شد."

اوافزود:" جریمه‌های نقدی دو تا پنج میلیون تومان برای بازیکنی با قرارداد تقریبا یک میلیارد تومان اثر بخش نیست."

به گفته‌ وی فدراسیون باید برای برخورد با این قضایا فکر اساسی کند و آیین نامه انضباطی محکم‌تری ببندد، که تحت آن داورها و ناظرین از جهت قضاوت و مربیان و بازیکنان از جهت اخلاقی مورد بررسی قرار بگیرند و رفتار آن‌ها طی گزارشی جمع‌بندی و برای بررسی به فدراسیون فرستاده شود.

صالحیه بازیکن سالاری را نیز مسبب این اتفاقات خواند و گفت: "در زمان ولاسکو برای بازی‌های باشگاهی، از این دست مشکلات نداشتیم، با آقای گواچ و بروز پدیده بازیکن سالاری، والیبال ما با این مشکلات مواجه شده است."

او برخی از علل این حواشی را به بازیکنان تیم ملی که جزو بهترین‌های جهان هستند مربوط دانست و بیان کرد: "بازیکنان تیم ملی باید از نظر رفتار و اخلاق بهترین باشند. آن‌ها الگوهای جامعه هستند و رفتار و اخلاق آن‌ها به تماشاگران و بازیکنان تیم دیگر نیز منتقل می‌شود. بازیکن هرچند که بازی خوبی در سطح دنیا داشته باشد، اخلاق، رفتار و کردارش باید بالاتر از سطح حرفه‌ای باشد."

این پیشکسوت والیبال، حرمت‌شکنی را از دیگر عوامل حواشی‌ عنوان کرد و افزود: "این اتفاقات نباید حرمت‌ها را از بین ببرد. مربیان تیم‌ها زمانی همه باهم در زمین بازی و تیم‌داری می‌کردند، همچنین بازیکنان تیم ملی بعد از این لیگ، برای انتخابی المپیک یا مسابقات جهانی در کنار هم در ترکیب یک تیم قرار می‌گیرند و این اختلافات نباید در این‌گونه رقابت‌ها تکرار شود."

از دیدگاه او استفاده از فناوری ویدئو چک نیز می‌تواند در کاهش این دست اتفاقات موثر باشد و باید علاوه بر بازی‌های تیم ملی، برای سوپرلیگ و بازی‌های پلی‌آف نیز از این دستگاه‌ها استفاده شود. او ادامه داد: "باید برای لیگ‌های آینده برای نصب این دستگاه‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا حاشیه‌ها داخل سالن کمتر شود. وقتی که برخی از تماشاگران متوجه شوند که جو سالن خوب نیست و تیم‌ها حاشیه دارند نیز شروع به حواشی می‌کنند."

این پیشکسوت والیبال با اعتقاد براینکه استفاده از داوران خارجی برای مسابقات حساس باعث کاهش این اتفاقات می‌شود، گفت: "آقای داورزنی که به عنوان عضوی از فدراسیون جهانی انتخاب شده است و با توجه به ارتباطی که با رییس فدراسیون سایر کشورها (خصوصا کشورهای همجوار و نزدیک) دارد، می‌تواند در مسابقات حساس از داوران دیگر کشورها استفاده کند تا از تجربیات آنان استفاده کنیم و همچنین داوران ایرانی را برای قضاوت در مسابقات لیگی و باشگاهی آن کشورها اعزام کند تا آمار قضاوت‌ها و تجربه داوران ایرانی بیشتر شود."/ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: