کد خبر: ۶۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - 13 March 2016
کتابفروش رامهرمزی با الگوبرداری از طرح دیوار مهربانی، به راه‌اندازی «قفسه مهربانی» به منظور اشتراک‌گذاری رایگان کتاب اقدام کرده است.

 کتابفروش رامهرمزی با الگوبرداری از طرح دیوار مهربانی، به راه‌اندازی «قفسه مهربانی» به منظور اشتراک‌گذاری رایگان کتاب اقدام کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با استقبال از طرح دیوار مهربانی که در ماه‌های اخیر مورد استقبال عمومی قرار گرفته است، سیروس نیک‌زاد، مدیر کتابفروشی «آب در خوابگه مورچگان» در شهر رامهرمز استان خوزستان، بخشی از کتاب‌های خود را در طرحی با عنوان «قفسه مهربانی» در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار داده است.

علی نیک‌زاد در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: هنگام خانه‌تکانی در منزل متوجه انبوه کتاب‌هایی شدم که کمتر از آنها استفاده می‌کردم. به ذهنم رسید که این کتاب‌ها را همراه برخی کتاب‌های کتابفروشی خودم، در قفسه‌ای مجزا قرار دهم تا مردم بتوانند رایگان از آنها استفاده کنند.

وی افزود: پانزده سال است که یک کتابفروشی در طبقه زیرین پاساژ احمدی در رامهرمز دارم به اسم «آب در خوابگه مورچه‌گان» که در بین همکاران و پخشی‌ها با کتابفروشی «خواب» شناخته می‌شود. جلو مغازه‌ام یک راهروی بزرگ وجود دارد که دوقفسه بزرگ را به ارائه این کتاب‌ها اختصاص داده‌ام که مورد استقبال همشهریان قرار گرفته است.

این کتابفروش درباره کتاب‌ها و آثار ارائه شده در این قفسه‌ها توضیح داد: تعداد زیادی از کتاب‌های درسی و کمک درسی به همراه 300 مجله سینما و حدود 70 رمان که از کتابفروشی خودم به این قفسه اضافه کرده‌ام، این مجموعه را تشکیل می‌دهند اما بیشتر مراجعان این قفسه مشتری رمان‌ها هستند.

نیک‌زاد گسترش کتابخوانی در شهر و محله خود را دلیل اصلی این اقدام عنوان کرد و افزود: تمام کتاب‌های این قفسه و همچنین کتاب‌هایی که افراد دیگر به آن اضافه می‌کنند، دارای دو برچسب است که روی آنها نوشته شده «قفسه مهربانی؛ غیر قابل فروش؛ لطفا پس از خواندن کتاب را به قفسه مهربانی برگردانید»
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: