کد خبر: ۶۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 12 March 2016
رتبه بندی ایران از سوی موسسه رتبه سنجی فیچ پس از 8 سال می تواند علامت معتبری برای سرمایه گذاران خارجی باشد و از کاهش ریسک سرمایه گذاری کشورمان حکایت دارد.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه 22 اسفند در تشریح تیتر یک، نوشت: رتبه بندی ایران از سوی موسسه رتبه سنجی فیچ پس از 8 سال می تواند علامت معتبری برای سرمایه گذاران خارجی باشد و از کاهش ریسک سرمایه گذاری کشورمان حکایت دارد.

این روزنامه با انتشار عنوان اشکال قانون انتخابات بایدبرطرف شود، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (پنج شنبه) در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، بار دیگر به موضوع حملات ماه های اخیر به شورای نگهبان نیز اشاره کردند و با اظهار گلایه شدید از افرادی که در تبعیت ناخواسته از دشمن، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می دهند، خاطرنشان کردند: شورای نگهبان کار خود را با جدیت انجام داد و اگر هم اشکالی وجود دارد مربوط به قانون است که باید اصلاح شود. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بررسی صلاحیت 12 هزار نفر در مدت بیست روز یک اشکال قانونی است که باید برطرف شود و نباید به دلیل این اشکال قانونی، شورای نگهبان مورد حمله قرار گیرد.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان نصیحت اوباما به سعودی ها، می نویسد: باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، در سخنانی انتقاد آمیز خطاب به حاکمان آل سعود گفت: «عربستان باید بیاموزد تا در منطقه سهمی به ایران بدهد.» اوباما در بخش دیگری از این مصاحبه به طور تلویحی از سیاست های عربستان انتقاد و تاکید کرد: «آمریکا در خلیج فارس و اروپا، متحدان فرصت طلب و راحت طلبی دارد که می خواهند آمریکا را به درگیری هایی بکشانند که ربطی به منافع واشنگتن ندارد.» اوباما افزود: « رویکردی که بخواهد همه حق را به کشورهای عربی بدهد و ایران را منشا همه مشکلات معرفی کند، به تداوم اختلاف در منطقه می انجامد.»

این روزنامه با انتخاب عنوان گرگ و میش قیمتی در بازار ارز تهران، آورد: پنج شنبه، دلار با 15 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 445 تومان رسید تا دومین رشد متوالی خود را تجربه کند. بالا آمدن قیمت در 2 روز انتهای هفته، انتظارات اکثر معامله گران ارزی را افزایشی کرد،؛ ولی هرقدر به روز شنبه نزدیک شدیم، میزان هیجانات کاهش یافت تا دیدگاه معامله گران از حالت قطعیت افزایشی خارج شود. خروج معامله گران از این قطعیت وضعیت بازار را بیشتر به حالت گرگ و میش شبیه کرد؛ وضعیتی که در آن برای معامله گران تصویر روشنی از روند قیمتی روز شنبه وجود ندارد.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان سرگردانی مالی بنگاه های متوسط، نوشت: بازوی پژوهشی مجلس با بررسی سرگردانی مالی بنگاه های کوچک و متوسط، پیشنهاد داد منبع جدیدی برای شارژ مالی آنها ایجاد شود. مطابق آمار، 98درصد از تعداد شرکت های ثبت شده در کشور را شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند، اما سهم این بنگاه ها در تولید ناخالص داخلی، بسیار کم است. یکی از دلایل این امر فقدان سازوکار هدایت منابع مالی به سمت شرکت های کوچک و متوسط است. مرکز پژوهش ها با بررسی تجربه دیگر کشورها راهکاری برای خروج از این سرگردانی پیشنهاد کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون سرمقاله عنوان «تقویت موضع ایران در اوپک» را به قلم مهدی عسلی انتشار داد و در ستون نگاه به عنوان «دو تکلیف برای بازار مسکن 95» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: