کد خبر: ۶۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
رئیس هیات مدیره و نایب رئیس شرکت فنی و مهندسی CMI چین گفت: این شرکت آماده راه اندازی نخستین شهرک صنعتی چینی در منطقه آزاد چابهار است
رئیس هیات مدیره و نایب رئیس شرکت فنی و مهندسی CMI چین گفت: این شرکت آماده راه اندازی نخستین شهرک صنعتی چینی در منطقه آزاد چابهار است

گوگانگ چن روز سه شنبه در چابهار در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: هیاتی از شرکت «سی ام آی» متشکل از 14 نفر با هدف بررسی ظرفیت های منطقه آزاد چابهار برای ایجاد شهرک صنعتی چینی از شب گذشته وارد این منطقه شده تا کارهای لازم برای تحقق این امر را انجام دهد.

وی افزود: شرکت فنی و مهندسی CMI در زمینه ساخت آب شیرین کن، نیروگاه خورشیدی، توسعه بنادر و بخش های هوانوردی و صنایع و معادن فعال است.
گوگانگ چن سرمایه این شرکت را 50 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: شرکت سال 2014 راه اندازی شد و هم اینک 60 شرکت چینی سهامدار آن هستند.

رئیس هیات مدیره شرکت CMI افزود: اعضای این هیات با هدف راه اندازی شهرک صنعتی چینی، مشارکت در طرح توسعه بندر چابهار و بررسی ظرفیت های موجود به این منطقه سفر کرده اند.
معاون اقتصادی و عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار نیز گفت: آمادگی لازم برای واگذاری زمین به منظور ایجاد شهرک صنعتی چینی با توجه به توان مالی، تخصصی و تجربه کافی این شرکت وجود دارد.

عبدالرحیم کردی افزود: منطقه آزاد چابهار همچنین آماده همکاری با این شرکت در زمینه فراهم سازی زیرساخت های اولیه گردشگری و صنعتی است.
بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی، شهرک پتروشیمی و قسمت های مختلف منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های این هیات چینی است.

این هیات فردا منطقه آزاد چابهار را به مقصد تهران ترک می کند.
چابهار در شرق ایران و در سواحل دریای عمان (مکران) به دلیل اتصال به آب های آزاد، دروازه توسعه ایران لقب گرفته است.
این بندر در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: