کد خبر: ۶۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از طرح پیشنهاد خط اعتباری وام‌های زیست محیطی خبر داد و گفت: باید این وام‌ها را از طریق صندوق ملی محیط زیست ایران فراهم کنیم تا در اختیار صنایع قرار داده شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از طرح پیشنهاد خط اعتباری وام‌های زیست محیطی خبر داد و گفت: باید این وام‌ها را از طریق صندوق ملی محیط زیست ایران فراهم کنیم تا در اختیار صنایع قرار داده شود.

به گزارش  آنا، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اذعان کرد: اینجا در نمایشگاه ورودکنندگان به عرصه صنعت با فعالیت‌های مختلف محیط زیست اعم از تصفیه خانه‌های پساب و مدیریت پساب جمع شده حضور یافته‌اند تا توانمندی کشور را در عرصه فن آوری‌های زیست محیطی ارائه دهند. در این نمایشگاه فرصت همدلی با سایر کشورها فراهم است و شاهدیم وزرای کشورهای فنلاند، اتریش و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن نیز حضور پیدا کردند که این مساله حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های متعدد بین‌الملی و علاقمندان به شرکت در نمایشگاه محیط زیست نیز در اینجا حضور دارند، ادامه داد: تبادل فن‌آوری‌ها در این نمایشگاه فرصتی برای شکل‌گیری بازار سبز و زیست محیطی است. امروز در کشور ما افراد زیادی در تولید فن‌آوری‌ها و عرصه فن‌آوری سبز ورود پیدا کردند و این فرصت را دارند تا نوآوری‌های خود را عرضه کنند. در مجموع این نمایشگاه اقدامی در دوران پساتحریم برای تشویق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه محیط زیست است.

ابتکار در پاسخ به این سوال که پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری از طرف کشورهای خارجی در حوزه محیط زیست داریم یا خیر، گفت: در تمام سفرهایی که داشته‌ایم و در اجلاس‌های بین‌المللی و دیدار با شرکت‌های تولیدکننده و فعال در عرصه انرژی، خودرو و صنعت پیشنهادهایی بوده است. همچنین در زمینه بهینه‌سازی، بهبود فرآیندهای تسویه آب، بهینه‌سازی مصرف انرژی، صنعت و نیروگاه‌ها پیشنهاداتی از سوی کشورهای فنلاند، نروژ، ژاپن، استرالیا ارائه شده است. در زمینه نجات دریاچه ارومیه و احیای تالاب انزلی نیز پیشنهاداتی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این موضوع که سهم سرمایه‌گذاری مشخص نیست، اضافه کرد: هم اکنون پیشنهاد خط اعتباری وام‌های زیست محیطی مطرح است و وام‌هایی که بتوانیم از طریق صندوق ملی محیط زیست ایران فراهم کنیم و آن را با سود کمتر در اختیار صنایع قرار دهیم. در فرآیندهای صنعت خودرو قصد اصلاح و حل مشکلات زیست محیطی را داریم.

وی گفت: سازمان می‌تواند از طریق صندوق ملی محیط زیست این وام‌ها را تامین کند . در این رابطه درحال مذارکره هستیم و پس از مشخص شدن جزئیات نتایج را اعلام خواهیم کرد. برخی صنایع درخواست داده‌اند و صنایع دیگر می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند. با سیستم بانکی خود در حال مذاکره هستیم تا مشکلات برای سرمایه‌گذاری و حمایت از برخی بخش‌ها به ویژه کسانی که پاسدار سرمایه‌گذاری در عرصه پسماند هستند،از میان برداریم.

وی با اعلام اینکه بیش از 20 کشور در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: تفاهم نامه ایران با سایر کشورها میان دولت و دولت، دولت و بخش خصوصی فراهم شده است و طرح‌ها و همکاری‌های پژوهشی در دستور کار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: